آمریکا 11 نفر را در ارتباط با تحولات هنگ کنگ تحریم کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن 11 فرد را که به ادعای وی مسئول از بین بردن خودمختاری هنگ کنگ هستند تحریم نموده است.

آمریکا 11 نفر را در ارتباط با تحولات هنگ کنگ تحریم کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا عصر آدینه (به وقت تهران) از تحریم 11 نفر مرتبط با اوضاع هنگ کنگ اطلاع داد.

وی در پیامی توئیتری نوشت: امروز آمریکا 11 فرد را که مسئول نابودی خودمختاری هنگ کنگ هستند تحریم می نماید. ما با این موضوع که مردم هنگ کنگ از سرکوب وحشیانه به دستان حزب کمونیست چین یا عاملان آن رنج ببرند، کنار نخواهیم آمد.

پیشتر نشریه بلومبرگ اطلاع داده بود که دولت آمریکا میخواهد کری لام فرماندار هنگ کنگ و چند مقام چینی را مورد تحریم قرار دهد.

کری لام در واکنش به این تحریم ها گفته است: من هیچ گونه دارایی در آمریکا ندارم و معمولاً به آمریکا سفر نمی کنم. اگر آن ها از دادن ویزا به من امتناع نمایند، نتیجه اش همین است که به آمریکا نمی روم. (جزئیات بیشتر)

آمریکا طی هفته های گذشته مداخله خود در امور داخلی چین را به دلیل تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ بیش از گذشته نموده است.

قانون امنیت ملی هنگ کنگ چند هفته پیش توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به تصویب رسید و اجرایی شد، و بر اساس آن، پکن می تواند با اعمال این قانون جرائم مربوط به ایجاد جدایی، براندازی، تروریسم و تبانی با نیرو های خارجی را مجازات کند که این مجازات می تواند حکم زندان ابد نیز باشد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4981

به "آمریکا 11 نفر را در ارتباط با تحولات هنگ کنگ تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 11 نفر را در ارتباط با تحولات هنگ کنگ تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید