اذعان وزیر انرژی عربستان به توقف فراوری نفت این کشور در پی حملات انصارالله یمن

به گزارش پرسینا بلاگ، در پی گزارش های خبری مبنی بر توقف فراوری نفت عربستان به دنبال عملیات دوم توازن بازدارندگی انصارالله یمن وزیر انرژی عربستان اذعان کرد، حملات انصارالله به مجموعه پالایشگاهی در بقیق و خریص موجب توقف موقت فراوری نفت در این دو مجموعه شده است.

اذعان وزیر انرژی عربستان به توقف فراوری نفت این کشور در پی حملات انصارالله یمن

به گزارش خبرنگاران، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان که به تازگی این وزارتخانه را به دست گرفته در بیانیه ای که به دست خبرگزاری رسمی این کشور رسیده، گفت، حملات به تاسیسات شرکت آرامکو در بقیق و خریص روند فراوری نفت خام شرکت حدود 5.7 میلیون بشکه در روز یعنی معادل حدود 50 درصد فراوری کشور را متوقف کرد.

به گفته این وزیر، این حملات همچنین موجب توقف فراوری مقادیری گاز همراه در حدود (2) میلیارد فوت مکعب در روز شد که برای فراوری 700 هزار بشکه از مایعات گاز طبیعی استفاده می شد و متعاقب آن فراوری گاز طبیعی در حدود پنجاه درصد کاهش می یابد.

وی اظهار داشت، بخشی از این کسری فراوریات این مجموعه های پالایشگاهی از ذخایر نفتی جبران خواهد شد.

وزیر انرژی عربستان درباره سطح فراوریات داخلی تاکید نمود، این حملات هیچ تاثیری بر فراوری برق و آب از سوخت نگذاشته و بازارهای محلی سوخت همان روال قبل را دارند و این حملات همچنین منجر به زخمی شدن کارگران این مجموعه ها نشده و شرکت در حال ارزیابی پیامدهای این حملات است.

عبدالعزیز بن سلمان همچنین توضیح داد، شرکت در حال حاضر در حال آنالیز مقادیر از دست رفته است و طی 48 ساعت آینده اطلاعات جدیدی را ارائه می نماید.

وزیر انرژی عربستان این حملات را ادامه حملات خرابکارانه اخیر در منطقه خلیج فارس خواند.

وی که سعی داشت تجاوزات کشورش در یمن را لاپوشانی کند، مدعی شد، این حملات تاسیسات حیاتی عربستان را تنها هدف نمی گیرند بلکه فراوریات نفت دنیای را هدف می گیرند، تهدیدی بر امنیت آن هستند، متعاقب این امر این حملات تهدیدی بر اقتصاد دنیای برشمرده می شوند و هر بار اهمیت نقش جامعه دنیای در حفاظت از فراوریات انرژی در برابر هر گونه اقدام تروریستی و خرابکارانه را پررنگ تر می نمایند.

خبرگزاری بلومبرگ نیز گفت، عربستان نیمی از فراوریات نفت خود را در پی حملات انصارالله متوقف کرد.

به گزارش بلومبرگ، شرکت آرامکو عربستان انتظار دارد بخش اعظم فراوری نفت طی چند روز آینده از سرگرفته گردد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد، فراوری و صادرات نفت عربستان روز شنبه در پی حملات گروه انصارالله متوقف شدند.

یک منبع به این خبرگزاری گفت، این حملات بر فراوری پنج میلیون بشکه نفت در روز یعنی حدود نیمی از فراوریات کنونی عربستان تاثیر گذاشته است.

رویترز به نقل از دو منبع از این سه منبع گزارش داد، گاز همراه در میدان نفتی الغوار بزرگترین میدان نفتی عربستان در پی این حملات دچار حریق شده و تاسیسات پالایش از کار افتادند.

در استان بقیق در 150 کیلومتری شرق ریاض بزرگترین پالایشگاه نفت دنیا و در منطقه خریص در 190 کیلومتری جنوب غرب از سمت ظهران دومین میدان نفتی دنیا قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1467

به "اذعان وزیر انرژی عربستان به توقف فراوری نفت این کشور در پی حملات انصارالله یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اذعان وزیر انرژی عربستان به توقف فراوری نفت این کشور در پی حملات انصارالله یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید