افشای فشار ترامپ به مقام های ایالت جورجیا برای تغییر نتیجه انتخابات

به گزارش پرسینا بلاگ، با فاش شدن یک گفت وگوی تلفنی ضبط شده، ابعاد تازه ای از رسوایی انتخاباتی دونالد ترامپ رسانه ای شده است.

افشای فشار ترامپ به مقام های ایالت جورجیا برای تغییر نتیجه انتخابات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه واشنگتن پست یک گفت وگوی تلفنی بین دونالد ترامپ با مقام های ارشد ایالت جورجیا را منتشر کرده است که نشان می دهد ترامپ مقام های این ایالت را تحت فشار قرار داده است تا آرا کافی برای تغییر نتایج در این ایالت به نفع وی را پیدا کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، گفت وگوی تلفنی روز شنبه تازه ترین اقدام ترامپ در ادامه تلاش های 2 ماه اخیر وی برای زیر سئوال بردن نتایج انتخابات جنجالی نوامبر به شمار می رود. ترامپ و متحدان سیاسی وی بارها ادعا کرده اند که در انتخابات نوامبر تقلب و کلاهبرداری گسترده ای اجرا شده ولی شکایت های متعدد ستاد انتخاباتی ترامپ تا به امروز در بیشتر دادگاه های آمریکا رد شده است.

ترامپ در این گفت و گوی تلفنی با برد رافن اسپرگر معاون فرماندار ایالت جورجیا از وی خواسته است تا آرا کافی برای پیروزی وی در این ایالت را پیدا کند.

این در حالی است که تعدادی از سناتورهای جمهوریخواه قصد دارند در نشست 6 ژانویه کنگره، نتایج آرا الکترال را به چالش بکشند. ترامپ نیز هنوز حاضر به پذیرش شکست در برابر جو بایدن نشده است.

ترامپ در این گفت وگوی تلفنی بارها این مقام ارشد ایالت جورجیا را تحت فشار قرار داده تا اعلام کند تعداد آرا وی بیشتر از بایدن بوده است.

ترامپ در این گفت وگوی تلفنی ضبط شده گفته است: همه چیزی که می خواهم انجام شود این است: من تنها به 11780 رای نیاز دارم که یک رای بیشتر از آن چیزی است که ما برای پیروزی نیاز داریم.

آخرین نتایج رسمی انتخابات در ایالت جورجیا نشان می دهد بایدن 11779 رای بیشتر از ترامپ کسب کرده است.

رافن اسپرگر و سایر مقام های انتخاباتی ایالت جورجیا با این درخواست ترامپ مخالفت کرده اند.

رافن اسپرگر در پاسخ به درخواست ترامپ گفته است: آقای رئیس جمهور، چالشی که شما دارید، آماری است که به اشتباه در اختیار شما گذاشته اند.

کاخ سفید و دفتر رافن اسپرگر هنوز حاضر به توضیح در این باره نشده اند. باب بائور مشاور ارشد جو بایدن نیز در این باره گفت: مکالمه ضبط شده ترامپ کل داستان ننگین درباره حمله وی به دموکراسی آمریکا است.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده از سوی دموکرات ها و کارشناسان حقوقی روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6312

به "افشای فشار ترامپ به مقام های ایالت جورجیا برای تغییر نتیجه انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای فشار ترامپ به مقام های ایالت جورجیا برای تغییر نتیجه انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید