امانی تشریح کرد: ویژگی مدارس پساکرونا

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت که باید بپذیریم مدارس پساکرونا، مدارس دیگری خواهند بود که از شیوه آموزش تلفیقی و یا ترکیبی یعنی آموزش سنتی و مجازی همزمان استفاده خواهند کرد.

امانی تشریح کرد: ویژگی مدارس پساکرونا

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، محمود امانی در نشست هم اندیشی معاونت پرورشی و دبیرخانه شورای عالی که عصر چهارشنبه 3 دیماه 99 در سالن جلسات این شورا برگزار گردید، گفت: باید کوشش کنیم تا با هم افزایی، پشتیبانی، تعامل، همراهی و همفکری در یک راستا حرکت کنیم تا موجب هم جهت شدن نیروها و موفقیت کار سازمانی مجموعه آموزش و پرورش شویم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سختی کار معاونت پرورشی این است که مدرسه به طور ستنی ماموریت اصلی خود را آموزش کتاب های درسی تعریف کرده است و فعالیت های پرورش را به اندازه کتاب های درسی جدی گرفته نمی گردد.

امانی ادامه داد: همه کوشش می نمایند آموزش به بهترین شکل محقق گردد اما آنچه جایگزین ندارد مسائل تربیتی دانش آموزان است. پرورش مهم است برای اینکه دانش آموزان امروز در زندگی آینده خود پدر، مادر و... شهفرایند بهتری شوند باید در مدرسه خوب تربیت شوند تا در جامعه فرد موثر و تاثیرگذاری باشند.

وی اضافه نمود: کار معاونت پرورشی در پرتو اهداف دوره های تحصیلی است، فعالیت و برنامه های پرورشی را می توان براساس دوره های تربیتی تعریف و استخراج کرد چون اهداف ساحت محور هستند.

امانی تاکید نمود: در فضای موجود و با شرایط موجود باید جایی برای فعالیت های پرورشی دانش آموزان در مدرسه باز کرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعامل و گفت و گو موجب هم افزایی سیستمی در اجرای سند تحول بنیادین می گردد، اضافه نمود: کار در آموزش و پرورش سخت، طاقت فرسا و وسیع است که نیازمند مشارکت، هم افزایی، همراهی و کوشش مستمر و شبانه روزی همه افراد جامعه است.

امانی با اشاره به تاثیر کرونا بر فرایند آموزش و پرورش، گفت: با شیوع بیماری کرونا و رواج آموزش مجازی، مدرسه باید رویکرد خود را در قبال جامعه تغییر داده و به مسائل آموزشی و تربیتی جور دیگری نگاه کند.

وی با تاکید بر اینکه مدرسه باید به کانون تربیتی محله تبدیل گردد، ادامه داد: مدارس باید از رویکرد سنتی خود فاصله بگیرند، برای این کار نیازمند مشارکت فعال و موثر جامعه و بویژه اولیاء دانش آموزان و معلمان و مدیران در کارکرد های مدرسه هستیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر نقش تربیتی مدرسه، توضیح داد: آموزش مجازی باعث شده است که دانش آموزان به آموزش با کیفیت دسترسی داشته باشند ولی از لحاظ تربیتی هنوز مشکل داریم چون تربیت موثر فقط در مدرسه و حضور در جامعه اتفاق می افتد. باید راه چاره مناسبی پیدا کنیم که در کنار مسائل آموزشی مسائل پرورشی را هم لحاظ کنیم، چون فعالیت های پرورشی جایگزینی ندارند و فقط مدرسه است که موقعیت مناسب یادگیری موثر فعالیت های تربیتی را ایجاد می نماید.

امانی اضافه نمود: کار پرورشی در مدرسه ایجاد موقعیت یادگیری مناسب برای ورود دانش آموزان به فعالیت های خلاقانه و نوآورانه است که باعث می گردد نوع نگاه آنها به مسائل آموزشی و پرورشی و مسائل جامعه تغییر پیدا کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در سرانجام گفت: باید بپذیریم مدارس پساکرونا، مدارس دیگری خواهند بود که از شیوه آموزش تلفیقی و یا ترکیبی یعنی آموزش سنتی و مجازی همزمان استفاده خواهند نمود.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این نشست گفت: شورای عالی آموزش و پرورش از نظر سیاستگذاری و نقش نظارتی که در سیستم آموزش و پرورش دارد می تواند نقاط انحرافی و بخش های چالشی را اصلاح کرده و سرعت آموزش و پرورش را برای تحقق سند تحول بنیادین زیاد کند.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی تسهیل گر فرایند آموزش و پرورش و همواره یاری حال معاونت های وزارت آموزش و پرورش بوده است، اضافه نمود: جلسات مشترک با معاونت ها می تواند نگاه و دیدگاه های ما را به هم نزدیک کرده و موجب هم افزایی بیشتر بین ما گردد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در سرانجام گفت: بهترین جلسات کارشناسی با حضور فرهنگیان برجسته، صاحب نظران و اندیشمندان حوزه تعلیم و تربیت در شورای عالی آموزش و پرورش تشکیل می گردد.

در این نشست مدیران کل و معاونان معاونت پرورشی و شورای عالی آموزش و پرورش، دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش بیان کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6198

به "امانی تشریح کرد: ویژگی مدارس پساکرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امانی تشریح کرد: ویژگی مدارس پساکرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید