بحران کرونا، چالشی عظیم برای نهادهای امنیتی آلمان

به گزارش پرسینا بلاگ، یک روزنامه آلمانی در گزارشی به مسائل و مشکلاتی که بحران کرونا برای نهادهای امنیتی آلمان به عنوان زیر مجموعه ای از وزارت کشور ایجاد نموده، پرداخته است.

بحران کرونا، چالشی عظیم برای نهادهای امنیتی آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران روزنامه آلمانی دی ولت در گزارشی نوشت: بحران کرونا برای بخش تجاری وزارت کشور آلمان چالش هایی را ایجاد نموده است. در حال حاضر بسیاری از کارکنان این بخش وزارتخانه به بیماری کرونا مبتلا شده اند و بیش از هزار نفر در قرنطینه قرار دارند.

بر این اساس تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بخش تجاری وزارت کشور آلمان در حال حاضر بالغ بر 110 نفر است. این خبر را یک سخنگوی وزارت کشور آلمان اعلام نموده است. بر این اساس تعداد زیادی از کارمندان این بخش هم در قرنطینه خانگی قرار گرفته و کار نمی نمایند. تعداد این افراد هم حدود 1100 نفر است.

نهادهای امنیتی مهم آلمان مانند دفتر فدرال پلیس جنایی آلمان (BKA)، سازمان اطلاعات داخلی آلمان (BfV) ، دفتر فدرال امنیت فن آوری اطلاعات (BSI) و همچنین دفتر فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان (BAMF) از جمله بخش های تجاری وزارت کشور آلمان محسوب می شوند.

بحران کرونا بخش های کاری و تجاری وزارت کشور آلمان را در برابر چالش های ویژه ای قرار داده است. به عنوان مثال پلیس فدرال آلمان مسئولیت نظارت بر مسافران هوایی و کنترل های سخت مرزی با کشورهای همسایه در دوران بحران کرونا را بر عهده دارد.

اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان هم باید شرایطی را برای کاهش هجوم پناهندگان ایجاد کند. این نهاد برای اجرای قواعد جدید برای این منظور با سختی های زیادی روبرو است. در بسیاری از اقامتگاه ها پناهندگان بسیار نزدیک به هم زندگی می نمایند. اگر احتیاج به قرنطینه پناهندگان و جداسازی آن ها باشد فضای کافی وجود ندارد. خبرها هم از شیوع گسترده بیماران کرونا در خانه های پناهندگان در این کشور حکایت دارد.

همچنین از محافل امنیتی در آلمان شنیده می گردد که جنایتکاران و افراط گرایان تصمیم دارند از این بحران برای دنبال کردن اهداف خود استفاده نمایند. پلیس آلمان تعداد زیادی مظنون را در این ارتباط در هفته های اخیر دستگیر نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3990

به "بحران کرونا، چالشی عظیم برای نهادهای امنیتی آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران کرونا، چالشی عظیم برای نهادهای امنیتی آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید