بررسی آخرین تحولات منطقه در دیدار سفیر ایران با نیچروان بارزانی در عراق

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس منطقه کردستان عراق و سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق طی نشستی در زمینه روابط دوجانبه و آخرین تحولات جاری منطقه به بحث و گفت وگو پرداختند.

بررسی آخرین تحولات منطقه در دیدار سفیر ایران با نیچروان بارزانی در عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق روز سه شنبه در اربیل با رئیس منطقه کردستان دیدار کرد و طرفین در این ملاقات به بررسی روابط دوجانبه و مسائل روز منطقه پرداختند.

به نوشته وبگاه حکومت کردستان عراق در دیدار بین نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق با ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، دو طرف در مورد روابط ایران با عراق و اقلیم کردستان و موضوعات مهم بین اربیل و بغداد به گفت و گو پرداختند.

به نوشته وبگاه دولت منطقه ای کردستان عراق، نیچروان بارزانی و سفیر ایران در عراق در این دیدار در مورد اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و طیف وسیعی از موضوعات دیگر مرتبط با تحولات منطقه به رایزنی پرداختند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اخیرا در یک مصاحبه گفت که تهران از تقویت روابط دولت مرکزی عراق با دولت منطقه کردستان این کشور حمایت می کند.

رئیس منطقه کردستان عراق نیز چندی قبل در پیامی به کنگره بین المللی مشاهیر کرد که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت که ایران مایه افتخار کردهای عراق است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1836

به "بررسی آخرین تحولات منطقه در دیدار سفیر ایران با نیچروان بارزانی در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی آخرین تحولات منطقه در دیدار سفیر ایران با نیچروان بارزانی در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید