تأکید وزیر علوم بر ضرورت تغییر در آموزش عالی

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر علوم با تأکید برضرورت تغییر در آموزش عالی، گفت: به عنوان یک معلم فکر می کنم در آموزش دانشجویان باید نگاه گسترده و جامعی داشته باشیم.

تأکید وزیر علوم بر ضرورت تغییر در آموزش عالی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همایش آموزش عالی که صبح امروز در دانشگاه شریف برگزارشد، گفت: در شرایط فعلی در نقطه عطف آموزش عالی کشور قرار داریم و تاریخچه نشان می دهد ما با هدف آموزش نیروی کارشناس، کار را آغاز کردیم و به همین دلیل همچنان سایه سنگین آموزش حس می گردد، لذا باید برنامه های جدید در اولویت قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه افتخارات حوزه آموزش عالی کم نیست اما با آنچه در جهان می گذرد متفاوت است، گفت: ما باید با نگاه نقادانه ، تحرک را به سمت تحول در آموزش عالی داشته باشیم.

غلامی افزود: بازنگری در دروس و ساماندهی آموزش عالی اجرا شده ولی باید کار مستمر پویا در آموزش عالی صورت بگیرد تا هم تجربیات جهان را مورد استفاده قرار دهیم و هم صندلی مناسب خود را تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه احتیاج به یک تغییر در آموزش عالی داریم، گفت: به عنوان یک معلم فکر می کنم در آموزش دانشجویان باید نگاه گسترده و جامعی داشته باشیم، رها کردن حوزه آموزش به خاطر تجربه در محیط کار یا سلایق شخصی سبب از دست دادن فرصت برای دانشجویان می گردد، آموزش های هدفمند باید داشته باشیم که از میان سرفصل دروس به دست نمی آید.

غلامی گفت: حل مسائل جامعه، بخشی با پژوهش و بعضی با فعالیت تحقیقی و کارشناسی انجام می گردد ولی باید نگاه ویژه ای به صورت کارشناسانه در دانشگاه ها شکل بگیرد.

وزیر علوم توضیح داد: ما استعدادهای زیادی را در بین دانشجویان داریم که شاخص توانمندی کشور هستند ولی اینکه بتوانیم این افراد را در مراکز آموزش عالی رشد دهیم، وظیفه سنگینی است که برعهده دانشگاه است.

وی ادامه داد:علاوه بر تربیت کارشناس، حوزه پژوهش را هم نباید فراموش کنیم اشتغال پذیری دانش آموخته ها نیز اهمیت دارد و باید نسبت به ایجاد مهارت های مورجهانز و مرتبط با شغل برنامه ریزی کنیم.

وی در خاتمه اعلام نمود: در حوزه آموزش توفیقات زیادی داشتیم ولی احتیاج داریم اعضای هیأت علمی جوان حمایت بیشتری شوند همچنین مسؤولیت پذیری دانشگاه ها اهمیت ویژه ای دارد و دانشجویان باید بدانند در چه موضع و مکانی قرار دارند و اینکه در آینده نیز چه چیزی در انتظارشان است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 435

به "تأکید وزیر علوم بر ضرورت تغییر در آموزش عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید وزیر علوم بر ضرورت تغییر در آموزش عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید