تخلفات در حوزه معافیت های سربازی کاهش زیادی داشته است

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: اصلاح فرآیند ها در صدور کارت های هوشمند سرانجام خدمت و معافیت منجر به شناسایی متخلفان و برخورد با آن ها و کاهش چشمگیر تخلفات سربازی شده است.

تخلفات در حوزه معافیت های سربازی کاهش زیادی داشته است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سردار تقی مهری در تشریح این خبر اظهار کرد: اصلاح فرآیندها، به کارگیری اقدامات پیشگیرانه در حوزه معافیت های سربازی و همچنین صدور کارت های هوشمند سرانجام خدمت و معافیت، منجر به کاهش چشمگیر تخلفات سربازی شده است.

وی ادامه داد: تغییر روند معافیت پزشکی به نحوی بوده که سعی شده از نفوذ افراد سودجو در این فرآیند ها جلوگیری گردد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا عنوان نمود: به کارگیری پزشکان نیرو های مسلح در معاینه اولیه مشمولان و ایجاد ارتباط سیستمی به وسیله دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) با آنان، همچنین ارتباط سامانه ای با بیمارستان ها و ارسال جوابیه به وسیله پیک در معاینه تخصصی مشمول و یا بستگان درجه یک وی از جمله پدر، مادر، برادر و خواهر در معافیت های کفالت، موجب شده تا دسترسی افراد به مدارک پزشکی محدود و تخلفات در این زمینه کاهش یابد.

وی توضیح داد: کاهش چشمگیر تخلفات در معافیت های کفالت، بیانگر اقدامات مثبت سازمان وظیفه عمومی ناجا در جهت کنترل و اصلاح فرآیند ها مانند تغییر در روند استعلامات ثبت احوال و سایر آنالیز هاست.

سردار مهری گفت: در سال های اخیر سازمان وظیفه عمومی ناجا توانسته با اجرای طرح تعویض کارت های قدیمی سرانجام خدمت و معافیت با کارت هوشمند، حجم بالایی از کارت های جعلی سرانجام خدمت و معافیت را شناسایی، کشف و ابطال کند، همچنین هوشمندسازی کارت های مذکور موجب شده تا ضریب امنیت کارت ها افزایش و جعل آن ها سخت تر گردد.

این مقام ارشد انتظامی اعلام کرد: مشمولان عزیز به وعده های افراد سودجو و متقلب توجه ننمایند و تنها برای کسب اطلاع از فرآیند ها و قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی به پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا به نشانی www.vazifeh.police.ir، تلفن گویا به شماره 096480 و یا پیامک سازمان به شماره 110206010 مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2003

به "تخلفات در حوزه معافیت های سربازی کاهش زیادی داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلفات در حوزه معافیت های سربازی کاهش زیادی داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید