تشدید قوانین مقابله با تروریسم در کانادا

به گزارش پرسینا بلاگ، استیون هارپر، نخست وزیر کانادا، لایحه جدیدی را برای مقابله با تروریسیم به مجلس ارائه نموده است که در صورت تصویب اختیارات سازمان اطلاعات و امنیت کشور را افزایش می دهد.

تشدید قوانین مقابله با تروریسم در کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران به نقل از دوویچه وله، بر اساس این لایحه، سازمان اطلاعات و امنیت کانادا می تواند افراد مظنون به دست داشتن در توطئه تروریستی را بدون هیچ اتهامی تا یک هفته بازداشت کند. همچنین هر فردی که برای انجام عملیات تروریستی از دیگران دعوت کند حتی بدون آنکه تهدید خاصی ایجاد نموده باشد، مجرم خواهد بود.

علاو بر این، سازمان اطلاعات و امنیت کانادا می تواند افراد مظنون به تروریسم را زیر نظر بگیرد و بدون اعلام به پلیس دستگیر کند. همچنین، این سازمان با لغو بلیت شهروندانی که برای اهداف تروریستی قصد خروج از کشور را دارند از سفر خبرنگارانن جلوگیری خواهد نمود.

در لایحه هارپر، سازمان اطلاعات و امنیت کانادا اجازه دارد مطالب مرتبط با حملات تروریستی را از سایت های کانادایی حذف کند.

نخست وزیر کانادا می گوید تصویب لایحه جدید برای مقابله با تروریسم ضروری است زیرا شبه نظامیان علیه کانادا اعلام جنگ نموده اند و نادیده دریافت این تهدید ها اشتباه خواهد بود.

مجلس کانادا باید این لایحه را تصویب کند و چون حزب محافظه کار نخست وزیر اکثریت مجلسی را در اختیار دارد، احتمالا لایحه هارپر تصویب خواهد شد.

با این حال، بعضی از چهره های منتقد دولت کانادا همچون تام مالکر رهبر اوپوزیسیون، درباره نحوه نظارت بر این لایحه و سوءاستفاده از آن در صورت تصویب ابراز نگرانی کردند.

کنت روچ، استاد حقوق دانشگاه تورونتو، ضمن ابراز نگرانی از لایحه دولت می گوید این قانون به طور به بالقوه آزادی بیان را سرکوب خواهد نمود.

هارپر در حالی لایحه جدید را به مجلس ارائه داد که اکتبر گذشته دو حمله که گفته می گردد تروریستی بود در شهرهای اتاوا (پایتخت کانادا)، و کبک انجام شد.

مردی مسلح 22 اکتبر گذشته یک سرباز کانادایی را که مامور مراقبت از یک بنای یادبود جنگ در پایتخت کانادا بود با گلوله کشت. وی سپس خود را به داخل ساختمان مجلس رساند اما در درگیری با مسئول حراست مجلس کشته شد.

همچنین، دو روز پیش از آن یک جوانی 25 ساله تندروی اهل کبک به نام مارتین کوتور­ رولو با خودروی خود دو سرباز کانادایی را در پارکینگ یک مرکز خرید زیر گرفت. یکی از سربازان در این حمله کشته شد.

او پس از زیر دریافت سربازان کوشش کرد از دست پلیس فرار کند، اما کنترل خودرو را از دست داد و در نزدیکی یک مجموعه نظامی واژگون شد. پلیس پس از از رسیدن به محل واژگون شدن خودرو به وی شلیک کرد و او را کشت.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3561

به "تشدید قوانین مقابله با تروریسم در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید قوانین مقابله با تروریسم در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید