خبرنگاران بنزین در چین گران شد

به گزارش پرسینا بلاگ، پکن- خبرنگاران- برای نخستین بار در امسال میلادی و به دنبال افزایش قیمت جهانی نفت، قیمت خرده فروشی فرآورده های نفتی تصفیه شده از جمله بنزین و گازوئیل هم در چین افزایش یافت.

خبرنگاران بنزین در چین گران شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران کمیسیون توسعه ملی و اصلاحات چین امروز دوشنبه اعلام نمود قیمت هر تن بنزین 120 یوان (حدود 17 دلار آمریکا) و قیمت هر تن سوخت دیزلی 110 یوان افزایش می یابد.

افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در چین در حالی است که این کشور قیمت این دو نوع سوخت را از ابتدای امسال میلادی بدون تغییر نگه داشته بود زیرا قیمت های بین المللی نفت پایین تر از کف قیمت یعنی 40 دلار آمریکا برای هر بشکه بود.

در چین بر اساس یک مکانیسم از پیش تعین شده، وقتی قیمت بین المللی نفت به میزان بیش از 50 یوان در هر تن تغییر کند و این تغییر حداقل 10 روز باقی بماند قیمت های خرده فروشی محصولات نفتی تصفیه شده در داخل کشور هم اصلاح می گردد.

اما اگر قیمت های بین المللی به زیر 40 دلار آمریکا یعنی کف قیمت و یا بالای 130 دلار برای هر بشکه برسد قیمت ها در داخل کشور ثابت می ماند و تغییر نمی کند.

در چین روزانه حدود 500 میلیون لیتر بنزین مصرف می گردد.

کارشناسان پیش بینی می نمایند افزایش بهای بنزین در چین به دنبال کاهش شیوع ویروس کرونا در این کشور، باعث افزایش قیمت تمام شده تولیدات این کشور که به تمام دنیا صادر می گردد خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4739

به "خبرنگاران بنزین در چین گران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بنزین در چین گران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید