خبرنگاران بوسنی و هرزگوین بر توسعه مناسبات تجاری با ایران تاکید کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، |بلگراد-خبرنگاران- وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین در نشستی با سفیر کشورمان در سارایوو بر توسعه مناسبات کشور متبوع خود با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

خبرنگاران بوسنی و هرزگوین بر توسعه مناسبات تجاری با ایران تاکید کرد

به گزارش خبرنگاران، بیسرا تورکوویچ روز پنجشنبه در دیدار با رضا قلیچ خان با اشاره به روابط خوب ایران و بوسنی و هرزگوین تاکید کرد که مردم بوسنی و هرزگوین هیچگاه کمک های ایران به این کشور در روزهای سخت دهه 1990 را فراموش نمی کنند و خاطره آن در تاریخ این کشور جاودانه خواهد ماند.

خانم تورکوویچ در این دیدار افزود: ما در جهت ساختن و توسعه همه جانبه کشورمان هستیم و در این راه با همه دوستانمان همکاری و مشارکت داریم. زمینه های مختلف اقتصادی برای همکاری وجود دارد که مشارکت در طرح های زیرساختی و توسعه گردشگری بین دو کشور از جمله آن موارد است.

وی شرح داد که خوشبختانه مشورت های سیاسی بین دو کشور بوسنی و هرزگوین و جمهوری اسلامی ایران همواره جریان داشته و از این چارچوب باید برای یافتن زمینه های جدید همکاری بهره گیریم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار ضمن بیان موضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در قبال حمایت از استقلال و تمامیت ارضی و حاکمیت بوسنی و هرزگوین بر اساس یک حاکمیت مردم سالار و و برخوردار از قومیت های مختلف در درون خود، تاکید کرد: از دولت این کشور در قالب مرزهای رسمی و غیر قابل تغییر آن با تمام قوا حمایت می کنیم.

قلیچ خان افزود: باید از همه ظرفیت ها برای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو کشور استفاده کنیم و به رغم شرایط کرونایی موجود، تلاش ها در این زمینه ادامه دارد.

سفیر کشورمان همچنین برگزاری پیروز و سلامت انتخابات شهرداری ها و شورای شهر و به ویژه برگزاری این انتخابات در شهر موستار در بوسنی و هرزگوین که برای دوازده سال به تعلیق در آمده بود را تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد که این امر گام مثبتی در جهت عضویت بوسنی و هرزگوین در اتحادیه اروپا خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6197

به "خبرنگاران بوسنی و هرزگوین بر توسعه مناسبات تجاری با ایران تاکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بوسنی و هرزگوین بر توسعه مناسبات تجاری با ایران تاکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید