خبرنگاران سهم عوارض ارزش افزوده شهرستان ری در بودجه سال آینده باید افزایش یابد

به گزارش پرسینا بلاگ، شهرری ـ خبرنگاران ـ فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به سرریز بخش عمده مسائل زیست محیطی کلان شهر تهران به این شهرستان، تاکید نمود: سهم عوارض ارزش افزوده شهرستان ری در بودجه سال 1400 باید افزایش یابد.

خبرنگاران سهم عوارض ارزش افزوده شهرستان ری در بودجه سال آینده باید افزایش یابد

حسین توکلی کجانی روز دوشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ری، گفت: استقرار واحدهای صنعتی عظیم مانند پالایشگاه تهران، دفن زباله های کلان شهر تهران در آراد کوه کهریزک وجود شهرک های صنعتی عظیم در شهرستان ری نیازمند افزایش سهم این شهرستان از بودجه ارزش اضافه نموده است.

وی با بیان اینکه حمل و دفن پسماندهای کلان شهر تهران موجب تغییر کاربری اراضی کشاورزی به محل دپو پسماند و ایجاد کارگاه های غیرمجاز بازیافت پلاستیک شده است، اضافه نمود: نظارت و مقابله با اینگونه اقدامات زیست محیطی نیازمند افزایش بودجه است.

توکلی ادامه داد: افزایش سهم شهرستان ری از عوارض ارزش اضافه نموده و تزریق آن در شهرداری های و دهیاری ها موجب ارائه خدمات بهتر به مردم می گردد.

معاون استاندار تهران با تاکید براینکه دستگاه های مختلف اجرایی باید با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تبدیل آن به کارگاه های بازیافت مقابله نمایند، گفت: این گونه مسائل زیست محیطی میراث اقدامات غیرکارشناسی مدیریت دهه های گذشته است که باید با آن برخورد گردد.

این مسئول با اشاره به تخلیه غیرمجاز پسماندهای پزشکی در بخش حسن آباد فشافویه، اضافه نمود: بخشداری حسن آباد، شبکه بهداشت، محیط زیست و شهرداری باید تهیداتی با افزایش گشت و بازرس های جلوی این گونه اقدامات را بگیرند.

توکلی تاکید نمود: فرمانداری ویژه شهرستان ری با هرگونه تخلیه پسماند پزشکی در بخش حسن آباد فشافویه به شدت برخورد می نماید، گستردگی اراضی بخش حسن آباد فشافویه نباید محل امنی برای متخلفان زیست محیطی گردد.

وی در ادامه با اشاره به وجود واحدهای زیاد سنگبری در بخش حسن آباد فشافویه، اضافه نمود: شهرداری حسن آباد و منابع طبیعی شهرستان باید تمهیداتی درنظر گیرند تا پسماند تمامی واحدهای سنگ بری در یک محل کارشناسی شده پردازش گردد تا ضمن ایجاد اشتغال، به زیباسازی چهره این منطقه یاری گردد و اطراف شهر حسن آباد نیز تخلیه غیرمجاز صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگاران، جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ری امروز دوشنبه با موضوع آنالیز طرح ایجاد شهرک صنفی بازیافت و آخرین اقدامات شهرداری حسن آباد در برخورد با تخلیه پسماندهای پزشکی و آنالیز تخلیه گل و لاشه سنگ اتحادیه سنگبری های شهرستان ری در بخش فشافویه با حضور حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری در فرمانداری برگزار گردید.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان به دلیل قرار گیری در کنار کلان شهر تهران محل استقرار واحدهای و شهرک های صنعتی عظیم و همچنین محل تخلیه انواع پسماندهای صنعتی و خانگی تهران و واحدهای صنعتی شده است.

تخلیه نخاله های ساختمانی و بخصوص پسماندهای واحدهای سنگبری که در شهرک صنعتی شمس آباد و بخش کهریزک مستقر شده اند یکی از معضلات زیست محیطی جنوب تهران است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6085

به "خبرنگاران سهم عوارض ارزش افزوده شهرستان ری در بودجه سال آینده باید افزایش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سهم عوارض ارزش افزوده شهرستان ری در بودجه سال آینده باید افزایش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید