خبرنگاران همکاری مردم رکن اصلی کنترل پیروز بیماری کرونا در آذربایجان غربی است

به گزارش پرسینا بلاگ، ارومیه- خبرنگاران- استاندار آذربایجان غربی گفت: افزایش تعداد بیماران و فوت شدگان نشان از رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی است و برای حل این مساله همکاری مردم احتیاج اساسی است.

خبرنگاران همکاری مردم رکن اصلی کنترل پیروز بیماری کرونا در آذربایجان غربی است

محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا در آذربایجان غربی گفت: این استان در شرایط قرمز است و باید دستگاه های نظارتی برای رعایت موارد بهداشتی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: باید اقداماتی صورت گیرد تا حساسیت ها در جامعه افزایش یابد و نظارت لازم بر انجام امور در سطح جامعه صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: مراکز شماره گذاری و تجمع ها باید مدیریت گردد و فرمانداران و مدیران نیز در این خصوص اقدامات لازم را اعمال نمایند.

شهریاری با اشاره به اینکه باید نظارت لازم بر رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای تولیدی صورت گیرد، اعلام کرد: اگر موارد بهداشتی در این مکان ها رعایت نگردد، باید واحد متخلف در کنار پلمب واحد، جریمه ای بر واحد اعمال گردد و با واحد متخلف برخورد قانونی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین هرگونه برگزاری مراسم عروسی و عزا در محل های بسته و باز باید تعطیل گردد و برخوردهای لازم با متخلفان صورت گیرد.

وی تاکید نمود: ماسک لازم نیز باید در سطح جامعه به میزان لازم توزیع گردد.

ایرج شجاعی فرماندار ویژه مهاباد نیز در این جلسه گفت : تمامی اماکن حساسی که امکان تجمع در آنها وجود داشت، در این شهرستان تعطیل شده و استفاده از ماسک در تمام ادارات شهرستان اجباری شده است.

فرماندار خوی در این جلسه گفت: برخورد با برگزار نمایندگان مراسم عروسی و عزا مورد تاکید و پیگیری بوده و مراکز تجمع این شهرستان نیز تعطیل شده است.

محمد عابدی ادامه داد: مراکز شماره گذاری و مطب های پزشکان از مراکز تجمع هستند و کنترل این مراکز نیز مورد توجه و پیگیری است.

جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان غربی با حضور مسوولان استانی و حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران نقده، مهاباد و خوی برگزار گردید و حاضران به ارائه گزارش و بیان نظرها و پیشنهادات خود پرداختند.

تا به امروز بیش از 230 هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده و بیش از 83 درصد آنان بهبود یافته اند.

آذربایجان غربی نیز در شرایط قرمز قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4754

به "خبرنگاران همکاری مردم رکن اصلی کنترل پیروز بیماری کرونا در آذربایجان غربی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همکاری مردم رکن اصلی کنترل پیروز بیماری کرونا در آذربایجان غربی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید