خبرنگاران 68 کودک معتاد در خراسان شمالی بستری شدند

به گزارش پرسینا بلاگ، بجنورد- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پارسال، 68 کودک معتاد در 2 مرکز درمان بستری بجنورد و اسفراین بستری شدند.

خبرنگاران 68 کودک معتاد در خراسان شمالی بستری شدند

سیداحمد هاشمی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: در سال گذشته 21 هزار و 327 معتاد در 131مرکز درمان سرپایی خصوصی و دولتی خدمات گرفتند و سم زدایی شدند.

وی اضافه کرد: 2 هزار و 799 معتاد نیز در 20 مرکز ترک اعتیاد خراسان شمالی بستری شدند.

وی با بیان این که تعداد معتادان تزریقی در استان کم است گفت: 623 معتاد پرآسیب نیز در کمپ های ترک اعتیاد استان نگهداری می شدند.

هاشمی از مرگ 31 نفر در سال گذشته بر اثر سوء مصرف مواد مخدر نیز اطلاع داد و خواهان افزایش اعتبار برای واحد های بستری سم زدایی بچه ها شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: 578 معتاد سال گذشته در اردوگاه ماده 16 پذیرش شده اند.

اسماعیل قربانی اضافه کرد: این اردوگاه به وسیله بخش خصوصی اداره می گردد هزینه های این مرکز بررسی و حدود 12 میلیارد ریال برآورد شده است و برای تجهیز و توسعه این اردوگاه احتیاج به اعتبار بیشتری داریم.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز در این جلسه از رشد 8 درصدی کشفیات مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال در استان اطلاع داد و گفت: پاکسازی نقاط آلوده استان و اجرای طرح پاکسازی مدارس از برنامه های نیروی انتظامی در امسال است.

سردار علیرضا مظاهری گفت: دستگیری قاچاقچیان و خرده فروشان نیز 8 درصد رشد داشته است.

وی گفت: از ابتدای امسال تا انتها خرداد ماه عملیات مشترک فرماندهی انتظامی استان با سایر استان ها برای کشف مواد مخدر 36 درصد افزایش داشته و به طور کلی 270 طرح در راستای کشفیات مواد مخدر اجرایی شده است.

مظاهری از کشف 2 تن و 500 کیلوگرم مواد مخدر با همکاری اداره کل اطلاعات و سپاه استان در سال 98 اطلاع داد و اضافه کرد: مقدار کشفیات مواد مخدر در مقایسه با سال 97، 10 درصد افزایش داشته ضمن اینکه جمع آوری و برخورد با قاچاقچیان و خودفروشان هم از رشد 2 درصدی برخوردار است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از متلاشی شدن 19 باند مواد مخدر پارسال در استان اطلاع داد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال 97، 26 درصد رشد داشته و در این بازه زمانی 78 مورد توقیف خودرو توسط نیروی انتظامی استان انجام شده است.

خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد و مهمترین آسیب اجتماعی این استان اعتیاد است.

شیوع اعتیاد در این استان در جمعیت 15 تا 64 سال 7.21 درصد است که 2 درصد بیش از میانگین کشوری است.

400 معتاد متجاهر در خراسان شمالی شناسایی شده اند که شامل کارتن خواب ها، ولگردان و معتادان تابلو و تزریقی است.

در این استان یک مرکز ترک اعتیاد ماده 16 و 20 مرکز ترک اعتیاد ماده 15 فعال است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4715

به "خبرنگاران 68 کودک معتاد در خراسان شمالی بستری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 68 کودک معتاد در خراسان شمالی بستری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید