درخواست واشنگتن از بغداد برای ممانعت از حملات به مراکز دیپلماتیک

به گزارش پرسینا بلاگ، در پی حملات موشکی شب گذشته به منطقه سبز بغداد، واشنگتن از مقامات عراقی خواست مانع این حملات شوند.

درخواست واشنگتن از بغداد برای ممانعت از حملات به مراکز دیپلماتیک

به نقل از روزنامه القدس العربی، سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه ای بیان نمود: موشک هایی که منطقه سبز بغداد را هدف قرار داد، سامانه های دفاعی سفارت را هدف قرار داده و آسیب های جزئی به سفارتخانه وارد کرد اما تلفات جانی نداشت. گزارشات درباره خسارت به مناطق مسکونی نزدیک سفارت و احتمال زخمی شدن برخی غیرنظامیان را شنیدیم. همانطور که بارها گفتیم این حملات به تأسیسات دیپلماتیک نقض قوانین بین المللی و تجاوز مستقیم به حاکمیت عراق است.

سفارت آمریکا از تمام رهبران سیاسی عراق خواست اقداماتی را برای ممانعت از این حملات و مجازات عاملان آن اتخاذ کنند.

در این راستا یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بیان نمود، گروهک های جنایتکار مجددا تأسیسات و منازل غیرنظامیان در منطقه سبز بغداد را هدف حملات موشکی قرار دادند. این حملات آسیب هایی به منازل مسکونی و خودروها وارد کرد و موجب ترس ساکنان شد. چنین اقدامات جنایتکارانه ای شهروندان و امنیت آنان را مورد هدف قرار می دهد و تلاشی برای برهم زدن ثبات است. این حملات پیام منفی برای جهان است.

وی گفت: هرگز اجازه لطمه زدن به امنیت مراکز دیپلماتیک در بغداد و تهدید آن را نمی دهیم و به حفظ امنیت این مراکز پایبند هستیم.

یحیی رسول گفت: نیروهای امنیتی ما به پیگرد قانون شکنان ادامه می دهند.

همچنین ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای بیان نمود، ما این حملات تروریستی به سفارت آمریکا در بغداد را محکوم می کنیم. تکرار و ادامه حملات به مراکز دیپلماتیک با منافع عراق و حاکمیت کشور مغایرت دارد و پیامدهای بدی به دنبال خواهد داشت و روابط عراق با کشورهای دیگر را در معرض خطر واقعی قرار می دهد.

در این بیانیه آمده است: وظیفه دولت عراق این است که امنیت و سلامتی هیئت های دیپلماتیک و جان شهروندان را حفظ کند و اقدامات لازم را برای ممانعت از تکرار این حملات و مجازات عاملان اتخاذ کند.

همچنین استفان هیکی، سفیر انگلیس در بغداد در توییتی نوشت: حملات موشکی علیه مراکز دیپلماتیک تنها به ترساندن ساکنان بغداد و کاهش سرمایه گذاری در عراق و افزایش خطر درگیری منجر می شود.

وی گفت: تا زمانی که گروه های مسلح به این اقدامات ادامه بدهند و مچازات نشوند، کشور کشوری باثبات و شکوفا نخواهد بود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6235

به "درخواست واشنگتن از بغداد برای ممانعت از حملات به مراکز دیپلماتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست واشنگتن از بغداد برای ممانعت از حملات به مراکز دیپلماتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید