دولت هادی بر ضرورت اخراج شبه نظامیان امارات از عدن تأکید کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، بعد از آنکه شورای انتقالی جنوب یمن گفت که از شهر عدن عقب نشینی نخواهد کرد، دولت منصور هادی فعالیت چند مرکز دولتی در این شهر را متوقف کرد.

دولت هادی بر ضرورت اخراج شبه نظامیان امارات از عدن تأکید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت عبد رَبّه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن خاطرنشان کرد که بازگشت نیروهای این دولت به شهر عدن تنها با تسلیح این نیروها امکان پذیر است.

صالح الجبوانی، وزیر حمل و نقل دولت منصور هادی شامگاه شنبه (26 مرداد) گفت که وضعیت عدن در حالی می تواند مثل سابق باشد که نیروهای این دولت مسلح شده و در مقابل، نیروهای شورای انتقالی جنوب منحلّ و در نیروهای دولت منصور هادی ادغام شوند.

همزمان با اظهارت وزیر حمل و نقل دولت منصور هادی که ساختمان وزارت متبوعش سه روز پیش مورد حمله نیروهای شورای انتقالی قرار گرفته بود، هانی بن بریک، معاون رئیس این شورا ادعای واگذاری مقرهای نظامی در شهر عدن به دولت هادی را تکذیب کرد.

در همین ارتباط نیز وزارت کشور دولت هادی خاطرنشان کرد که فعالیت این وزارتخانه و سازمان های ثبت احوال و اسناد در شهر عدن از امروز (شنبه/ 17 آگوست) تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد.

به دنبال اشغال این شهر از سوی شورای انتقالی جنوب، دولت منصور هادی فعالیت برخی از وزارت خانه ها را در عدن متوقف کرده است که وزارت امور خارجه یکی از آن ها است.

به رغم درخواست های مکرر دولت منصور هادی از شورای انتقالی جهت عقب نشینی از شهر عدن، این شورا با هرگونه خروج و یا عقب نشینی نیروهای تحت امرش از این شهر مخالفت کرده و گفته است که جدایی جنوب یمن از اهداف این شورا است.

دولت منصور هادی بعد از آنکه عدن، پایتخت موقت خود را از دست داد، شورای انتقالی جنوب را که مورد حمایت امارات عربی متحده است، به کودتا علیه خود متهم کرده است. بسیاری از وزرای این دولت به همراه منصور هادی هم اکنون در ریاض، پایتخت سعودی مستقر هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1565

به "دولت هادی بر ضرورت اخراج شبه نظامیان امارات از عدن تأکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت هادی بر ضرورت اخراج شبه نظامیان امارات از عدن تأکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید