ذخیره آب پشت سد سفیدرود از یک میلیارد مترمکعب گذشت

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اظهارکرد: حجم مخزن سد سفید رود امروز 12 خرداد یک میلیارد و 61 میلیون متر مکعب است.

ذخیره آب پشت سد سفیدرود از یک میلیارد مترمکعب گذشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، وحید خرمی گفت این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته یک میلیارد و 53 میلیون متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان همچنین از انتها یافتن سر ریز سد مخزنی سفید رود خبر داد و گفت : مقایسه سر ریز امسال سدسفیدرود نسبت به سال قبل بیانگر کاهش 32 درصدی این میزان است و امروز پس از 63 روز انتها سر ریز سفید رود است. همچنین ورودی سد سفید رود اکنون 155 متر مکعب بر ثانیه است که پارسال این میزان 195 متر مکعب برثانیه بوده است.

خرمی اضافه کرد: همچنین خروجی سد برای امروز 217 متر مکعب بر ثانیه است که این میزان خروجی در سال گذشته 224 متر مکعب بر ثانیه بوده است.

  • جولان بیل های مکانیکی در رودخانه های گیلان

مدیرعامل شرکت منطقه ای گیلان نسبت به رهاسازی آب سد سفید رود در کانال ها و شبکه های آبیاری استان هشدار داد و خواست تا مردم از ورود به اماکن ممنوعه از جمله بستر رودخانه ها، کانال ها و دیگر تأسیسات آبی استان برای شنا کردن به شدت پرهیز کنند زیرا این مکان ها و شدت آب جاری بسیار خطرناک است.

خرمی اظهار داشت: رودخانه سفیدرود، کانال ها و شبکه های آبیاری با حداکثر ظرفیت در حال انتقال آب به مزارع شالیکاری هستند و مردم به ویژه حاشیه نشینان رودخانه های گیلان و همچنین کانال ها و نیز گردشگران باید دقت کنند که از ورود و شنا کردن در بستر رودخانه ها، کانال ها، انهار و دیگر تاسیسات آبی استان خودداری کنند.

وی اضافه کرد: قطع آب کانال ها امکان پذیر نیست؛ زیرا مسائل فراوانی را برای کشاورزان استان و شرکت آب منطقه ای گیلان به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار داشت: در صورت بی احتیاطی و بروز هر گونه حادثه ناگوار اعم از مالی و جانی، شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان هیچگونه مسئولیتی در این زمینه ندارد و مسئولیت آن متوجه شخص یا اشخاص اقدام کننده خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4558

به "ذخیره آب پشت سد سفیدرود از یک میلیارد مترمکعب گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذخیره آب پشت سد سفیدرود از یک میلیارد مترمکعب گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید