روسیه سالی بدون حمله تروریستی را پشت سر گذاشت

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه بیان کرد، نیروهای سرویس امنیتی در سال 2019 پیروز شدند 9 تن از سرکردگان گروه های تروریستی را از بین برده و اجازه ندادند حتی یک حمله تروریستی در خاک روسیه انجام گردد.

روسیه سالی بدون حمله تروریستی را پشت سر گذاشت

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، الکساندر بورتنیکوف رئیس کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه در گزارشی گفت که افسران سرویس امنیتی این کشور در سال 2019 پیروز شدند 9 تن از رهبران گروه های تروریستی ر ا از بین برده و اجازه ندادند تا حتی یک حمله تروریستی در خاک روسیه انجام گردد.

وی در نشست کمیته ملی مبارزه با تروریسم گفت: در جریان عملیات های ضدتروریستی و اقدامات جنگی-عملیاتی مختلف در طول سال، 32 گروه تروریستی، خرابکار و راهزن خنثی شدند، از جمله 9 رهبر گروه، 41 راهزن، 241 تروریست و 606 نفر که با این گروه ها همدستی و همکاری داشتند.

به گفته این مقام امنیتی، علاوه بر این ، در سال 2019 ، مأموران انتظامی روسیه مانع از فعالیت 78 سلول تروریستی توطئه گر شده و 83 کارگاه غیرقانونی برای فراوری و تبدیل سلاح را نیز از بین بردند.

بورتنیکوف اضافه نمود: فعالیت همدستان گروه های تروریستی در همه نواحی فدرال کشور ثبت شده است. به رغم این مسئله تعداد حملات تروریستی تدارک دیده شده در روسیه رو به کاهش است. هرچند تهدیدات تروریستی همچنان باقی مانده است و گروه های تروریستی همچنان به تشکیل سلول های توطئه، جذب نیرو برای صفوف خود و فراخوان عمومی برای حمایت از اقدامات تروریستی می پردازند.

در اوایل ماه دسامبر ، مرکز مبارزه با تروریسم تعداد افراد تحت تعقیب در رابطه با فعالیت های تروریستی را حدود 10 هزار نفر نامید که نیمی از آنها شبه نظامیانی هستند که به گروه های تروریستی کشورهای خارج از حوزه جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع درگیر تعلق داشته و پیش از این در صفوف آنها می جنگیدند.

در سایه فعالیت مرکز مبارزه با تروریسم روسیه، از سال 2015 به این طرف بیش از 200 نفر دستگیر شده و بیش از 300 نفر هم بعنوان حامی حملات تروریستی معرفی شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2752

به "روسیه سالی بدون حمله تروریستی را پشت سر گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه سالی بدون حمله تروریستی را پشت سر گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید