رییس بانک مرکزی آمریکا: کرونا تاثیر بسزایی بر تورم آمریکا داشته است

به گزارش پرسینا بلاگ، رییس بانک مرکزی آمریکا گفت: بیماری همه گیری کرونا تاثیر قابل توجهی بر تورم داشته است اما فشار قیمت ها تهدید کنونی نیست.

رییس بانک مرکزی آمریکا: کرونا تاثیر بسزایی بر تورم آمریکا داشته است

به گزارش ایرنا از شبکه سی ان بی سی، جرومی پاول سه شنبه به کمیته بانکداری مجلس سنا گفت: تورم و اشتغال کاملاً پایین تر از اهداف فدرال رزرو هستند، به این معنی که سیاست پولی آسان همچنان پابرجاست.

با وجود افزایش شدید اوراق قرضه در امسال آمریکا که با افزایش نگرانی در خصوص تورم همراه بوده است، رییس بانک مرگزی ایالات متحده گفت که فشارهای قیمتی همچنان پایین بوده و چشم انداز مالی هنوز نامشخص است.

پاول اضافه کرد: اقتصاد کشور فاصله زیادی با اهداف اشتغال و تورم دارد و به احتمال زیاد مدتی طول می کشد تا پیشرفت چشمگیر بیشتری حاصل گردد.

وی تاکید نمود که فدرال رزرو متعهد است که برای حمایت از اقتصاد و یاری به اطمینان از بهبودی این دوره سخت تا حد ممکن از ابزارهای کنونی استفاده کند.

شبکه یو اس ای تودی هفته گذشته گزارش داد که با شدت دریافت همه گیری کرونا در ایالات متحده، افراد بیشتری بیکار شده و خانه های خود را از دست داده اند و مجبور به زندگی در خودروهای خود شده اند. این شرایط در حال بدتر شدن است.

براساس برآوردها، تقریبا از هر 500 آمریکایی، یک نفر بی خانمان است و گروه های حمایت از بی خانمان ها می گویند افرادی که مسکن دائمی ندارند همیشه از حقوق پایین تری هم برخوردار هستند.

گراهام پراس (Graham Pruss)، کارشناس مرکز جمعیت های آسیب پذیر سانفرانسیسکو در این خصوص گفت: در زمان بحران است که شکنندگی سیستم های ما نمایان می گردد.

پراس اضافه کرد: حتی پیش از همه گیری کووید-19، میلیون ها نفر برای تهیه مسکن دست و پا می زدند، اما حالا شیوع ویروس کرونا شرایط را بدتر نموده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6640

به "رییس بانک مرکزی آمریکا: کرونا تاثیر بسزایی بر تورم آمریکا داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس بانک مرکزی آمریکا: کرونا تاثیر بسزایی بر تورم آمریکا داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید