سامانه ذائقه سنجی کاربران شبکه های اجتماعی ایجاد شد

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، لیلا ربیعی پژوهشگر پژوهشگاه ICT در سمینار بستر تحلیل ترافیک و ذائقه سنجی کاربران فضای مجازی گفت: سامانه ذکاوت با تمرکز بر تحلیل محیط های تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و دامنه های وب ایجاد شده و علاقه مندی ها و نیازهای مردم در شبکه های اجتماعی را می سنجد.

سامانه ذائقه سنجی کاربران شبکه های اجتماعی ایجاد شد

وی ادامه داد: در این سامانه، پس از گردآوری داده از منابع مختلف و تجمیع و یکپارچه سازی، انواع تحلیل های آماری، دسته بندی محتوا در سطوح مختلف، تحلیل احساسات، تحلیل های گرافی و پیش بینی صورت گرفته و سپس به وسیله داشبوردهای تحلیلی، ارائه سرویس دهنده تحت وب، واسط برنامه نویسی کاربردی و انواع بولتن های مصورسازی انجام می گیرد.

ربیعی با بیان اینکه آمار و نوع محتوا در کنار هم برای این سامانه مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد، گفت: این بستر در حال حاضر آمادگی آن را دارد که گزارش ها را در فاصله یک روز تا یک ماه ارائه دهد. حتی قابلیت این به وجود آمده که مطالب و موضوعات مهم را روزانه و به فاصله چند ساعت جمع آوری کند.

به گفته وی، سامانه ذکاوت با هدف یاری و تسهیل کارآمدسازی و تسهیل سازی تهیه شده تا علاقه مندی ها، نیازها و احساسات مردم در شبکه های اجتماعی را جمع آوری و تحلیل کند و سپس بر اساس اطلاعات آن، بخش های حاکمیتی و سیاستگذاری تصمیماتی را اتخاذ نمایند.

وی ادامه داد: دانشجویان رشته های علوم کامپیوتر و علوم اجتماعی، فعالان حوزه فضای مجازی و شرکت های دانش بنیان، جزء کسانی هستند که می توانند از این محتوا استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3265

به "سامانه ذائقه سنجی کاربران شبکه های اجتماعی ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه ذائقه سنجی کاربران شبکه های اجتماعی ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید