سه کشتی نظامی چینی وارد آب های موردمناقشه شدند

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران : توکیو می گوید سه کشتی نظامی چین ساعتی پس از اینکه یک قایق ماهیگیری این کشور در سرزمین های آبی ژاپن مشاهده شد، وارد منطقه مورد مناقشه در مجمع الجزایر دریای جنوبی چین شدند.

سه کشتی نظامی چینی وارد آب های موردمناقشه شدند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مقامات ژاپنی امروز از ورود سه کشتی نظامی چینی به سرزمین های آبی جزایر مورد مناقشه اطلاع داد.

گارد ساحلی ژاپن طی بیانیه ای بیان کرد سه کشتی نظامی در ساعت یک بعد از ظهر تا 12 کیلومتری منطقه یوتسوری، یکی از جزایر سنکاکو به گشت زنی پرداختند.

این اتفاق تنها ساعتی پس از رخ داد که ژاپن از ورود یک کشتی دولتی چینی برای مدتی کوتاه به آب های جزایر مورد مشاجره دو کشور اطلاع داده بود.

تنش بر سر مالکیت این جزایر بین توکیو و پکن در ماه های اخیر به حدی بالا گرفته است که چین و ژاپن هواپیماهای جنگنده و کشتی های گشت زنی خود را به آب های نزدیک این جزایر اعزام نموده اند.

جزایر ساکوتو در دریایی جنوبی چین واقع بوده و از سال 1895 تحت کنترل ژاپن است. اما چین مدعی شده که این جزایر با توجه به تاریخ آن متعلق به این کشور است.

در حال حاضر این مجمع الجزایر خالی از سکنه بوده اما گفته می گردد دارای منابع بسیار غنی زیر زمینی است.

ژاپن اخیرا بودجه دفاعی خود را برای اولین بار در طول یازده سال گذشته افزایش داده در حالی که بودجه دفاعی چین در طول دهه گذشته پنچ برابر شده است.

ادعای مالکیت بر این جزایر همیشه در سخنرانی های ملی گرایان هر دو کشور مشاهده می گردد. از زمانی که ژاپن در سپتامبر سال گذشته بخش های از جزایر که متعلق به مالک خصوصی بود را خریداری کرد، این تنش ها افزایش یافت.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3017

به "سه کشتی نظامی چینی وارد آب های موردمناقشه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه کشتی نظامی چینی وارد آب های موردمناقشه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید