ضربان اجاره خانه تند تند می زند ، میزان اجاره بها را چه کسی معین می نماید؟

به گزارش پرسینا بلاگ، مسکن یکی از اصلی ترین نیازها برای هر فرد محسوب می گردد، شاید این روزها موجران با قدری انصاف بتوانند به راحتی خانواده ای را صاحب سرپناه نمایند.

ضربان اجاره خانه تند تند می زند ، میزان اجاره بها را چه کسی معین می نماید؟

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنیوز، روزهای گرم تابستان که از راه می رسد، رهن و اجاره خانه نیز با افزایش نجومی رو به رو می گردد، همین نیز باعث مسائلی برای بسیاری از مستاجران می گردد.

در کنار سایر مسائل سرسام آور، مسکن به یکی از عظیم ترین دغدغه های مستاجران تبدیل شده، سال جاری نیز متاسفانه شرایط اجاره بها بی نهایت سر به فلک کشیده شده است.

با شرایط مالی موجود، قشر ضعیف جامعه برای پیدا کردن منزل مناسب که با دخل و خرجشان متناسب باشد، خود را به آب و آتش می زنند و البته کمتر به نتیجه می رسند.

اگر با در نظر دریافت تمام مسائل پیش رو، تنها به فکر خودمان نباشیم می توانیم لبخند رضایت و امید را بر لبان همنوعان خود ببینیم.

این روزها مالکان زیادی را می بینیم که بهای رهن و اجاره خانه خود را به صورت غیرمنطقی افزایش داده اند، با صاحب خانه هایی روبرو شدیم که به مثلا بین 50 تا 70 میلیون تومان به رهن منزل خود اضافه کردند اما نمی خواهیم از یاد ببریم که در چنین روزهایی صاحب خانه هایی هم هستند که هوای مستاجران خود را دارند و سر منافع دنیوی اوقات یکدیگر را تلخ نمی نمایند.

متاسفانه تعداد صاحب خانه های خوبی که دل اجاره نشینان را نمی شنمایند اندک است، خیلی هم اندک است. ولی تا دلتان بخواهد برعکس چنین مالکانی در جامعه وجود دارند.

برای مشخص میزان اجاره بهای مسکن، قانون خاصی وضع نشده و یا اگر هم شده تا اجرا هنوز فاصله ها دارد و تنها توافق است که مشخص می نماید موجر در قرارداد جدید چقدر هوس نموده قیمت رهن و اجاره خانه اش را بالا ببرد.

در واقع شخصی که مالک منزل مسکونی است می تواند با هر قیمتی که دلش می خواهد ملک خود را اجاره دهد.

در شرایط فعلی بازار مسکن که قیمت ها نسبت به سال گذشته چند برابر افزایش یافته، مستاجر مجبور خواهد بود خواسته های موجر را برآورده کند تا احیانا آواره کوچه و خیابان نگردد.

این شرایط، روزهای سختی را پیش روی مستاجران قرار داده است، مگر اینکه صاحب خانه ها رحمی به حال مستاجران نمایند و اجاره بها را افزایش ندهند و یا کمتر و منطقی تر به مبلغ رهن و اجاره اضافه نمایند.

بد نیست در این شرایط مالی که بیشتر مردم را کلافه نموده است موجران با انصاف گوشه چشمی هم به مستاجران داشته باشند؛ همان انصافی که بعضی مالکان به مستاجران دارند و هر ساله زحمت اسباب کشی را به آن ها نمی دهند، الگویی که اگر رواج پیدا کند می تواند خیلی از خانواده ها را صاحب، خانه کند؛ ان شاالله.

  • آمار اجاره نشین ها در کلانشهرها | کدام گروه ها دچار مشکل جدی مسکن خواهند شد؟
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4407

به "ضربان اجاره خانه تند تند می زند ، میزان اجاره بها را چه کسی معین می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضربان اجاره خانه تند تند می زند ، میزان اجاره بها را چه کسی معین می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید