عراق مجوز فعالیت شبکه آمریکایی الحره را تعلیق کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، مقام های عراقی مجوز فعالیت شبکه تلویزیونی الحره، که از حمایت اقتصادی آمریکا برخوردار است، را به مدت سه ماه به خاطر انتشار گزارشی توهین آمیز علیه مرجعیت و نهادهای دینی این کشور به حال تعلیق درآوردند.

عراق مجوز فعالیت شبکه آمریکایی الحره را تعلیق کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صوت العراق، هیئت رسانه و ارتباطات عراق، روز گذشته از تعلیق مجوز فعالیت دفاتر شبکه تلویزیونی الحره در عراق به مدت 3 ماه اطلاع داد.

این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که تلویزیون الحره، روز شنبه گزارش مستندی 25 دقیقه ای را درباره فساد شخصیت های دینی منتشر و اعلام نمود که پرونده فساد دینی را در عراق مورد آنالیز قرار می دهد.

هیئت رسانه و ارتباطات عراق در بیانیه ای توضیح داد: مجوز دفاتر شبکه تلویزیونی الحره در عراق به مدت 3 ماه تعلیق و فعالیت های آن تا زمان رای گیری مجدد درباره نحوه برخورد آن با مسئله عراق، متوقف می گردد.

این هیئت همچنین خواهان عذرخواهی رسمی دفتر مدیریت تلویزیون الحره در عراق به دلیل پخش برنامه های تحقیر و توهین آمیز علیه شخصیت های نهادهای دینی، شده و گفته است این اقدام، به وجهه و صندلی این شخصیت ها در میان مردم عراق خدشه وارد نموده است.

هیئت مذکور تصمیم به تعلیق مجوز تلویزیون الحره در عراق را به مثابه هشدار نهایی به این تلویزیون دانسته و تأکید نموده است در صورت تکرار چنین اهانت هایی و نقض مجدد قوانین رسانه ها، الحره با مجازاتی سختگیرانه تر روبرو خواهد شد.

طبق این بیانیه، طرف های و شخصیت هایی که از این اقدام تلویزیون الحره متضرر شده اند حق شکایت به مراجع قضایی ذی ربط را دارند.

در این راستا، مدافعان آزادی مطبوعات از این تصمیم سازمان رسانه و ارتباطات انتقاد کردند.

هیئت الحشد الشعبی عراق نیز روز گذشته بیانیه ای درباره گفتمان خصمانه رو به افزایش شبکه های داخلی و بین المللی صادر و سمپاشی آنها را محکوم کرد.

در همین حال، سفارت آمریکا در عراق طی بیانیه ای، از زیر باز مسئولیت گزارش تلویزیون الحره شانه خالی نموده و مدعی شده است که وزارت خارجه و سفارتخانه های آمریکا در دنیا هیچ گونه مسئولیتی در نظارت بر محتوای برنامه ای این شبکه تلویزیونی ندارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1427

به "عراق مجوز فعالیت شبکه آمریکایی الحره را تعلیق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق مجوز فعالیت شبکه آمریکایی الحره را تعلیق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید