ناخشنودی امارات از حمله نیروهای یمنی به پالایشگاه های سعودی

به گزارش پرسینا بلاگ، وزارت خارجه امارات با صدور بیانیه ای حمله یمن به تأسیسات نفتی آرامکو سعودی را محکوم کرد.

ناخشنودی امارات از حمله نیروهای یمنی به پالایشگاه های سعودی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه امارات امروز (شنبه) در بیانیه ای حمله یمن به دو پالایشگاه وابسته به شرکت آرامکو در دو استان بقیق و هجره خریص را محکوم کرد.

در این بیانیه ضمن نادیده دریافت تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن، آمده است که این یک اقدام تروریستی و خرابکارانه و دلیل دیگری بر کوشش گروه های تروریستی برای تضعیف امنیت و ثبات منطقه است.

امارات همچنین تأکید کرد که امنیت عربستان سعودی جزء لاینفک امنیت امارات است و هر گونه تهدیدی علیه این کشور به منزله تهدیدی برای امنیت و ثبات امارات است.

طبق گزارش خبرگزاری امارات (وام)، این کشور همچنین بر همبستگی کامل با عربستان سعودی در تمامی تصمیماتی که برای حفظ امنیت و سلامت شهروندان خود اتخاذ می نماید، تأکید کرد.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت یگان پهپادی ارتش دو پالایشگاه نفتی آرامکوی عربستان سعودی را با 10 پهپاد هدف قرار داده و در این راستا افراد شریف و آزاده در عربستان در زمینه اطلاعاتی به ارتش یمن یاری نموده اند.

وزارت کشور عربستان پیش تر تأیید نموده بود، آتش سوزی امروز در تأسیسات نفتی آرامکو ناشی از عملیات پهپادی بوده است اما درباره طرف پشت پرده آن اطلاعاتی نداده بود. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1504

به "ناخشنودی امارات از حمله نیروهای یمنی به پالایشگاه های سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناخشنودی امارات از حمله نیروهای یمنی به پالایشگاه های سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید