هیئت مذاکره کننده ایران فردا به تهران بازمی شود

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران: گزارش ها از پایتخت عمان حاکی است هیئت مذاکره کننده ایرانی فردا، چهارشنبه، به تهران بازمی شود.

هیئت مذاکره کننده ایران فردا به تهران بازمی شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گزارش ها از مسقط، پایتخت عمان، حاکی است هیئت مذاکره کننده ایرانی فردا این شهر را به مقصد تهران ترک می نماید. بعضی از خبرنگاران حاضر در محل برگزاری مذاکرات هسته ای، از جمله خبرنگار روزنامه کیودو ژاپن این خبر را گزارش داده اند. یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان، هم خاطرنشان کرد محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، فردا عمان را ترک می نماید.

پس از سرانجام یافتن مذاکرات سه جانبه وزرای خارجه ایران، آمریکا و هماهنگ کننده گروه 1+5 که با هدف فائق آمدن بر اختلاف نظرها در موضوعات اصلی شامل ظرفیت غنی سازی ایران و چگونگی لغو تحریم ها در مسقط برگزار شده بود نهمین دور مذاکرات هسته ای کشورمان با نمایندگان تمامی کشورهای گروه 1+5 روز سه شنبه در همین شهر شروع شد.

مذاکرات سه جانبه در حالی فعلاً سرانجام یافته اند که سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان از عدم تأیید هرگونه پیشرفت و یا پسرفت در مذاکرات سخن می گوید. یک مقام عمانی نیز از بازگشت کری پس از ارائه گزارش به اوباما اطلاع داد، تا از امروز (20 آبان) شاهد برگزاری دیدار در سطح مدیران کل گروه 1+5 و ایران باشیم.

طرفین، مذاکرات دو روز گذشته را سخت و جدی توصیف نموده و البته سخنان چندان امیدوار کننده ای درباره پیشرفت آن اظهار ننموده اند، با این حال هنوز امیدوار به دستیابی به گشایشی در گفت وگوها هستند.

این مذاکرات احتمالاً مهمترین نشستی است که پیش از گفت وگوهای نهایی در 18 نوامبر (27 آبان) زمانی که هنوز مقامات ایرانی آن را تأیید ننموده اند برگزار می گردد و نتایج آن اهمیت زیادی در سرنوشت مذاکرات 10ساله هسته ای کشورمان با قدرت های جهانی دارد.

ضرب الاجل مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 که در تمدید توافقنامه موقت ژنو موسوم به برنامه مشترک اقدام مشخص شده بود، روز سوم آذر به سرانجام می رسد و دیپلمات ها تا آن روز فرصت دارند به توافقی جامع دست یابند.

م.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1429

به "هیئت مذاکره کننده ایران فردا به تهران بازمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت مذاکره کننده ایران فردا به تهران بازمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید