واریز 1.4 میلیارد دلار یاری هزینه کرونا به حساب مردگان در آمریکا

به گزارش پرسینا بلاگ، این مورد تنها یکی از یافته های آنان در میان چندین چالش بوده که در جریان بازرسی رسمی یاری های فدرال برای کرونازدگان کشف شده است.

واریز 1.4 میلیارد دلار یاری هزینه کرونا به حساب مردگان در آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت به آمریکا برای تحصیل هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

بازرسان دولت آمریکا دریافته اند که وزارت خزانه داری این کشور به اشتباه بخشی از بودجه این کشور را که برای یاری به شهفرایندان در دوران قرنطینه کرونا در نظر گرفته شده بود، به حساب افرادی ریخته است که فوت نموده اند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورو نیوز؛ این بازرسان در آخرین گزارش خود در همین زمینه، مجموع پولی را که به اشتباه واریز شده بیش از 1.4 میلیارد دلار ذکر نموده و گفته اند که این مورد تنها یکی از یافته های آنان در میان چندین چالش بوده که در جریان بازرسی رسمی یاری های فدرال برای کرونازدگان کشف شده است.

کنگره آمریکا در کوشش برای نجات اقتصاد این کشور از خطر رکود بر اثر کرونا، از ماه مارس تا کنون 2.6 میلیون دلار یاری مالی برای این بخش تصویب نموده و بازرسان می گویند تعجیل در رساندن پول در شرایط بحران به بروز اشتباهات عظیم منجر شده است.

برای مثال، گزارش دیوان محاسبات آمریکا نشان می دهد وزارت خزانه داری که مسئولیت ارسال یاری های حمایتی به خانواده های آمریکایی را دارد، موارد فوت را آنالیز ننموده است. این درحالی است که بعضی از

مقامات مالیاتی که روی این برنامه کار می کردند گفته بودند که در فرایند اجرای آن نگرانی هایی از جمله در خصوص خطر ارسال چک به آدرس های اشتباه وجود دارد.

در گزارش بازرسان دولت آمریکا همچنین هشدار داده شده که برنامه یاری درآمدی برای کارکنان بنگاه های تجاری کوچک در معرض خطر کلاهبرداری قرار گرفته است. این برنامه شامل صندوقی برای پرداخت وام های کم بهره است که خود 26 درصد از کل بودجه اختصاص یافته برای پیامدهای مالی کرونا در کشور را شامل می گردد. در این گزارش، خود بنگاه های کوچک نیز به دلیل همکاری نکردن در دادن اطلاعات درخواستی دولت به شیوه صحیح مقصر دانسته شده اند.

گزارش بازرسان آمریکایی در حالی مطرح شده که قانونگذاران کنگره در واشنگتن درباره این موضوع که آیا یاری های بیشتر ضروری است یا نه، مشغول بحث هستند. دموکرات ها و بسیاری از اقتصاددانان از جمله رئیس بانک مرکزی آمریکا بر این باورند که با توجه به افزایش شدید نرخ بیکاری در کشور، یاری های حمایتی دولت باید افزایش یابد، اما بسیاری از جمهوری خواستار در تصویب بودجه بیشتر برای این کار تردید دارند.

آمریکا چقدر برای کرونا هزینه نموده است؟

بودجه 2.6 میلیارد دلاری که کنگره آمریکا از ماه مارس تا کنون برای جبران خسارت های کرونا اختصاص داده، برابر با 14 درصد ارزش کل فراوری این کشور است.

برآورد ضربه کرونا به اقتصاد آمریکا: افت 12 درصدی رشد مالی و کسری بودجه 3.7 تریلیون دلاری

بیش از 280 میلیارد دلار یا حدود 11 درصد این بودجه برای افرادی که درآمد سالانه کمتر از 75 هزار دلار دارند و 500 دلار نیز برای فرزندان آنها در نظر گرفته شده است. این یاری در قالب پرداخت مستقیم تا هزار و 200 دلار برنامه ریزی شده است. بر اساس گزارش بازرسان، دولت ایالات متحده تا به امروز 160 میلیون و 400 هزار مورد پرداختی به ارزش کل 269 میلیارد دلار داشته است.

دولت آمریکا تا به امروز بیش از 500 میلیارد دلار وام یاریی نیز میان 4 میلیون و 600 هزار شهفرایند شاغل توزیع نموده است. منتقدین این یاری ها می گویند توزیع این مبالغ با قوانین نامشخص و عدم نظارت اجرا شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4768

به "واریز 1.4 میلیارد دلار یاری هزینه کرونا به حساب مردگان در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز 1.4 میلیارد دلار یاری هزینه کرونا به حساب مردگان در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید