واشنگتن: به ارسال تسلیحات برای کرد های سوریه ادامه می دهیم

به گزارش پرسینا بلاگ، به رغم ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، یک مقام پنتاگون گفت، ایالات متحده ارسال تسلیحات و خودرو های نظامی به کرد های سوریه برای مبارزه با داعش را ادامه می دهد.

واشنگتن: به ارسال تسلیحات برای کرد های سوریه ادامه می دهیم

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، کریس مایر، مدیر گروه اقدام در پنتاگون گفت: ما به فراهم نمودن اسلحه و خودرو های طراحی شده جهت تامین احتیاج های نیرو های سوریه دموکراتیک و به ویژه برای یاری به انجام ماموریت آن ها در نابودی داعش ادامه می دهیم.

مایر در نشست خبری گفت: ما در مورد ماهیت این یاری ها بسیار شفاف هستیم و ماهانه گزارشی را درباره ماهیت این سلاح ها و خودرو ها به ترکیه ارائه می دهیم.

اظهارات این مقام آمریکایی درپی تهدید رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مورد انجام حمله با هدف از بین بردن تهدید یگان های مدافع خلق کرد مورد حمایت آمریکا مطرح شد.

مایر درباره پیشرفت ایجاد شده توسط آمریکا و ترکیه در منطقه کاهش تنش گفت: منطقه امن یک سازوکار امنیتی است که ارتش های ترکیه و آمریکا پنج پرواز مشترک با بالگرد بر فراز آسمان آن انجام داده اند.

وی همچنین گفت، بعضی نیرو های عرب جایگزین کرد ها در منطقه حائل شده اند، اما نیرو های یگان های مدافع خلق همچنان در این منطقه حضور دارند.

این مقام پنتاگون در پاسخ به امکان بازگشت آوارگان سوری به کشورشان برای اقامت در این منطقه امن طبق پیشنهاد آنکارا گفت: واشنگتن مخالف هرگونه بازگشت اجباری آوارگان است.

مایر اضافه نمود: رویکرد ایالات متحده همچون سابق است. هدف ما بازگشت امن و داوطلبانه آوارگان است و این امر جز با حمایت آمریکا و سازمان های غیر دولتی دیگر و با همکاری ترکیه و شرکای ما در سوریه محقق نمی گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1599

به "واشنگتن: به ارسال تسلیحات برای کرد های سوریه ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: به ارسال تسلیحات برای کرد های سوریه ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید