وزارت ورزش از حقش نمی گذشت اتفاق بدی رخ می داد، حضور کاپیتان ها در مجمع قطعی نیست

به گزارش پرسینا بلاگ، مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: اگر وزارت ورزش در حق رای خود در مجمع عدول نمی کرد ممکن بود عواقب و تبعات بدی داشته باشد که به دردسر آن نمی ارزید.

وزارت ورزش از حقش نمی گذشت اتفاق بدی رخ می داد، حضور کاپیتان ها در مجمع قطعی نیست

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، شاه منصوری در خصوص تغییرات در اساسنامه و مسائل مختلفی که پیرامون این مساله مطرح می گردد گفت: اساسنامه چراغ راه و مبین روابط فدراسیون فوتبال کشورمان است، بنابراین در این شرایط حتما باید از مبادین و قوانینی که مورد تاکید فیفا است پیروی گردد.

وی اضافه کرد: در چندین مکاتبه ای که فدراسیون فوتبال با فیفا داشت موارد مورد نظر و اهمیت برای فیفا شناسایی شد و خوشبختانه در این اساسنامه ای که برای فیفا ارسال می گردد این موارد جانمایی شده است.

مسئول حقوقی فدراسیون در خصوص اینکه گفته می گردد حق رای وزیر ورزش و جوانان در انتخابات پیش رو گرفته شده است مطرح نمود: آنچه که مورد نظر فیفا چه برای فدراسیون و چه برای دیگر فدراسیون ها قرار گرفته است این است که دولت ها در فوتبال مداخله ای نداشته باشند. این موضوع بار ها موکدا توسط وزارت ورزش اعلام شده و به نظرم آقای نبی در این خصوص خوب بود، چون این بحث حق رای آنقدر ها هم اهمیت نداشت. در این زمینه فضای رسانه ای موج زد و وزارت ورزش از حق رای خود عدول کرد. اگر این اتفاق نمی افتاد ممکن بود عواقب و تبعات بدی داشته باشد که به دردسر آن نمی ارزید.

شاه منصوری در خصوص اینکه گفته می گردد بازیکنان با سابقه تیم ملی می توانند در انتخابات شرکت نمایند یادآور شد:پیش از این شیوه رای دادن معین بود، ولی در خصوص این موضوع هنوز خبر دقیقی نیست، اما فکر می کنم در این اساسنامه پیشنهادی کاپیتان های تیم ملی هم امکان رای در مجمع را خواهند داشت. البته این موضوع هنوز قطعی نیست.

وی تاکید نمود: در واقع ارسال اساسنامه برای فیفا از باب تصویب نیست، این موضوع از باب تائید است. اگر محتویات این اساسنامه به تائید فیفا رسید آن وقت در خصوص اینکه چه کسانی می توانند در انتخابات حق رای داشته باشند می توان صحبت کرد اگر چه معتقدم باز هم در آن مجمع امکان دخل و تصرف می تواند وجود داشته باشد. چیزی که شنیدم این است که بازیکنانی که بالای 100 بازی ملی داشته باشند و یا کاپیتان های تیم ملی می توانند رای بدهند، ولی مسئلع مهم این است که فعلا موارد پر چالش و پراهمیتی که مورد فدراسیون جهانی بود را باید به اساسنامه اضافه می کردیم تا بعد ها در خصوص حق رای به تفصیل بپردازیم.

مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال در خصوص کاهش تعداد امضا ها از 10 به 6 برای اعضای مجمع گفت: من در این خصوص چیزی نشنیده ایم، اما اگر 10 امضایی که برای تغییرات اساسنامه به 6 رسیده باشد اتفاق خوب و نیکویی خواهد بود، چون در واقع انعطاف پذیری اساسنامه را بیشتر خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4605

به "وزارت ورزش از حقش نمی گذشت اتفاق بدی رخ می داد، حضور کاپیتان ها در مجمع قطعی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت ورزش از حقش نمی گذشت اتفاق بدی رخ می داد، حضور کاپیتان ها در مجمع قطعی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید