چگونه می توان ملکی را که با وکالت بلاعزل فروخته شده باز پس گرفت؟

به گزارش پرسینا بلاگ، باید به این موضوع خیلی مهم توجه کنیم که دریافت وکالت بلاعزل از فروشنده به معنای انتقال مالکیت به خریدار نیست!

چگونه می توان ملکی را که با وکالت بلاعزل فروخته شده باز پس گرفت؟

امروزه داشتن اطلاعات حقوقی برای انجام بسیاری از کارهای روزمره امری الزامی محسوب می گردد، اما همانطور که می دانید تمام افرد جامعه مجهز به این دانش نیستند و باید برای انجام امور حقوقی خود با صاحب نظران و متخصصان این حوزه مشورت نمایند. از این رو قصد داریم تا در این گزارش کوتاه از مجله ی دلتا که فرصتی را برای پرسش و پاسخ حقوقی ملکی شما ایجاد نموده است به یکی از سوالهای رایج در مورد چگونگی بازپس دریافت ملک فروخته شده با وکالت بلاعزل را پاسخ دهیم.

همانطور که می دانید منظور از وکالت بلاعزل یعنی وکالتی که طرفین، حقِ از بین بردن آن را ندارند. وکالت بلاعزلی که در خرید و فروش معاملات ملکی مطرح می گردد، وکالتی است که فروشنده به خریدار می دهد تا خود او کارهای اداری و ثبتی انتقال سند مانند دریافت استعلام های ثبتی و مفاصا حساب های شهرداری و در نهایت ثبت سند را انجام دهد.

سوال

چگونه می توان ملکی را که با وکالت بلاعزل فروخته شده باز پس گرفت؟

جواب:

به دلیل اینکه ملک به شکل رسمی و قانونی انتقال یافته است، استرداد آن کمی مشکل به نظر می رسد . اما تحت شرایطی مثل محجوریت فوت شاید بتوان آن را اثبات نمود که تشخیص و پذیرفتن آن بستگی به نظر مراجع ذیصلاح دارد.

اگر شما نیز در ذهن خود سوالات حقوقی مختص حوزه ی املاک دارید می توانید با مراجعه به سایت ملکی دلتا سوالتان را مطرح و جواب آن را دریافت کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3073

به "چگونه می توان ملکی را که با وکالت بلاعزل فروخته شده باز پس گرفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه می توان ملکی را که با وکالت بلاعزل فروخته شده باز پس گرفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید