کشف ربات های جاسوسی در آب های چین

به گزارش پرسینا بلاگ، تلویزیون چین در گزارشی اعلام نمود این کشور تا به امروز در آب های خود چند صد ابزار و تجهیزات جاسوسی کشف و ضبط نموده است.

کشف ربات های جاسوسی در آب های چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، چین از سال 2016 میلادی تا به امروز به 91 ماهیگیر ساکن شهر های ساحلی این کشور به دلیل کشف انواع مختلفی از دستگاه های خارجی با عملکرد جاسوسی پاداش داده و از آن ها تقدیر نموده است.

بر اساس این گزارش، ماهیگیران شهر های مختلف در استان های ژجیانگ و جیانگ سو در شرق چین و همینطور استان هاینان در جنوب و منطقه خودمختار گوانگشی ژوانگ در این کشور گزارش هایی در رابطه با کشف دستگاه های جاسوسی خارجی به دولت ارائه نموده اند.

برای مثال، در یکی از این موارد یک ماهیگیر از استان جیانگ سو دستگاهی کشف نموده که شبیه قایقی با طول 3 متر است تانگ جیان شنگ کارشناس حوزه مهندسی صوتی زیرآب در مصاحبه با رسانه های خبری تاکید نموده است که این دستگاه جاسوسی شبیه قایق است، اما بخشی در قسمت انتهایی آن وجود دارد که از 6 پره متصل شده توسط یک سیم مرکزی تشکیل شده است؛ این دستگاه یک پروانه در پشت خود دارد که با قضاوت از روی شکل ظاهری آن می توان گفت که یک ربات دریایی است.

تانگ با اشاره به اینکه گلایدر کنترل جهت بسیار خوبی زیر آب دارد و پیشرفته ترین طراحی روی آن انجام شده است، تاکید نمود که این گلایدر نوع جدیدی از دستگاه ها و ابزار های بدون سرنشین دریایی است که به یاری امواج، تامین نیرو می گردد و از انرژی خورشیدی برای جمع آوری داده ها، ارتباطات و موقعیت یابی ضمن حرکت رو به جلو بهره می گیرد؛ این گلایدر تعداد بسیار زیادی حسگر و سنسور دارد که قابلیت اندازه گیری پارامتر های زیست محیطی اقیانوس ها را تامین می نماید.

بر اساس این گزارش، این وسیله زیردریایی بدون سرنشین تجهیزات ساخت چین و یا مورد استفاده این کشور نیست و بنابراین، می توان تائید کرد که یک وسیله جاسوسی مخفی است که به صورت مخفیانه توسط یک کشور خارجی در آب های چین رها شده است این ابزار جاسوسی عملکردی پیشرفته و پرقدرت دارد و می تواند ماموریت های جمع آوری اطلاعات و شناسایی را انجام دهد.

گزارش می افزاید: این گلایدر که کشور های خارجی در آب های چین انداخته اند می تواند اطلاعات مربوط به جریان های اقیانوسی، هیدرولوژی (آب شناسی)، دما، رطوبت، شوری، آلاینده ها و سایر اطلاعات را جمع آوری کند؛ این داده ها و اطلاعات اسرار حساس دولتی هستند و اقدام کشور های خارجی در بکارگیری این ربات در آب های چین جاسوسی و سرقت محسوب می گردد.

این داده ها به محض اینکه به شکل غیر قانونی جمع آوری و سرقت می شوند، فعالیت های کشتی های جنگی و زیردریایی ها، پرتاب موشک های زیر آبی، شناسایی و ارتباط سونار های ضد زیر دریایی و اکتشافات در میدان های گازی و نفتی را تحت تاثیر قرار می دهند و تهدیدی جدی برای امنیت کشور، امنیت نظامی و امنیت آب های عمیق چین محسوب می شوند.

بر اساس این گزارش، آژانس های اطلاعاتی و جاسوسی خارجی، با استفاده از تکنولوژی و ابزار های انسانی جهت انجام فعالیت های مربوط به جمع آوری اطلاعات در مناطق ساخلی چین، دریا را به یک میدان جنگی جدید تبدیل نموده اند.

ارگان های امنیت دولتی چین با جدیت به تقویت توسعه تکنولوژی پرداخته و عملیات های ویژه را اجرایی نموده و ابزار های پیشرفته تکنولوژیکی را برای مهار ادامه دار سرقت فناوری به کار گرفته و پیروز به کشف تعدادی ابزار و دستگاه مخفی سرقت اطلاعات در مناطقی مانند دریای چین جنوبی شده اند.

در 21 آگوست سال 2020 میلادی بود که یک دستگاه مشکوک توسط ارگان های امنیت ملی چین در دریا و در 30 مایل دریایی جنوب شرقی سانیا در استان هاینان شناسایی شد که یک دستگاه سرقت مخفی بود.

از سال 2016 میلادی تا به امروز، تعدادی دستگاه متعلق به کشور های خارجی در مناطق ساحلی چین کشف و ضبط شده اند و از 91 ماهیگیر و پرسنل مرتبط با فرایند کشف این ابزار های جاسوسی تقدیر شده است.

در ژانویه سال 2020 میلادی 11 ماهیگیر از سوی دولت محلی استان جیانگ سو به دلیل کشف چندین دستگاه جاسوسی زیر آبی و تحویل آن ها به مقامات امنیت ملی مورد تقدیر قرار گرفتند و به آن ها پاداش داده شد.

بعضی از این ابزار های جاسوسی قابلیت جمع آوری اطلاعات مربوط به خصوصیات هیدرولوژیکی و نقشه برداری از بستر دریا را دارند؛ سایر ابزار ها می توانند داده های صوتی کشور ها را جمع آوری نمایند که از این داده ها می توان برای اهداف نظامی و از جمله شناسایی تحرکات کشتی ها و زیردریایی ها و شناسایی سیستم هشدار سریع استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7026

به "کشف ربات های جاسوسی در آب های چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ربات های جاسوسی در آب های چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید