کنکور نظام قدیم به هیچ وجه تمدید نمی گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات گفت: تصمیم به برگزار نشدن کنکور نظام قدیم در سال 1400 کاملا قطعی است و تغییر نخواهد کرد.

کنکور نظام قدیم به هیچ وجه تمدید نمی گردد

از پروفایل ما encaria دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، منصور غلامی در تبادل نظر با خبرنگاران درباره آخرین تصمیمات برای تمدید کنکور نظام قدیم، گفت: سال گذشته قرار بود که نظام قدیمی ها را از کنکور حذف کنیم، ولی به دلیل اینکه تعداد داوطلبان نظام قدیم قابل توجه بود فرصت فراهم شد تا نظام قدیمی ها در کنکور سراسری 1399 شرکت نمایند.

او اضافه نمود: آمار که به تازگی توسط سازمان سنجش به ما ارائه شده نشان می دهد تعداد داوطلبان نظام قدیم به میزانی نیست که بتوان برای آن ها آزمون جداگانه ای برگزار کرد.

وزیر علوم ادامه داد: اگر توجه گردد، وقتی چند سال از یک نظام می گذرد کسانی که برای ورود به دانشگاه به موقع اقدام نموده اند و برای ورود به دانشگاه کوشش نموده اند عموما پشت کنکور نمانده اند و پیروز به ورود به دانشگاه شده اند.

غلامی توضیح داد: هر چه قدر این فرایند را طولانی تر و کش دار تر کنیم ممکن است تا سال های متمادی با نظام قدیمی ها رو به رو باشیم.

وزیر علوم گفت: تصمیم برگزار نشدن کنکور نظام قدیم در سال 1400 مصوب شورای سنجش و پذیرش است.

وی درباره میزان قطعی بودن تصمیم به برگزار نشدن کنکور نظام قدیم در سال 1400 تاکید نمود: این تصمیم کاملا قطعی است و تغییر نخواهد کرد.

تعداد داوطلبان کنکور نظام قدیم در 1400 کمتر از 8 درصد

سخنگوی سازمان سنجش درباره تعداد داوطلبان کنکور نظام قدیم در کنکور سراسری سال 1399، اظهار کرد: در کنکور سراسری سال 1399 یک میلیون و 391 هزار و 524 نفر ثبت نام کردند، از این میزان 970 هزار داوطلب یعنی حدود 84 درصد داوطلبان در کنکور نظام جدید شرکت کردند و 196 هزار نفر داوطلب کنکور نظام قدیم بودند؛ یعنی فقط 16 درصد داوطلبان نوع نظام آموزشی قدیم را انتخاب نموده بودند. پیش بینی می گردد تعداد این گروه در سال بعد به 8 درصد و یا حتی کمتر کاهش پیدا کند.

فاطمه زرین آمیزی افزود: با توجه به جمعیت کم داوطلبان نظام قدیم از نظر تاثیر محتوای دروس، این موضوع با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور تطابق ندارد. به این دلیل و همچنین تعداد داوطلب محدود این نظام، برگزاری آزمون نظام قدیم قابلیت اجرایی شدن در 1400 را ندارد. جمعیت داوطلبان نظام قدیم آن قدر قابل توجه نیست که قسمت اعظم کنکور را تحت تاثیر خود قرار دهد.

با تغییر نظام آموزشی از 5-3-4 به 6-3-3، آخرین گروه از نظام آموزش 5-3-4 در سال 98 به کنکور رسیدند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5347

به "کنکور نظام قدیم به هیچ وجه تمدید نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنکور نظام قدیم به هیچ وجه تمدید نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید