گزارشی درباره وکیل های میلیاردی ، از قضات بازنشسته تا نمایندگان سابق وکیل می شوند

به گزارش پرسینا بلاگ، بعضی از کارآموزان رابطه زیادی برای دریافت پرونده دارند و ممکن است با استفاده از روابط خود چندین میلیارد در طول یک سال درآمدزایی داشته باشد.

گزارشی درباره وکیل های میلیاردی ، از قضات بازنشسته تا نمایندگان سابق وکیل می شوند

به گزارش خبرنگاران، درآمد وکلا همچون درآمد پزشکان از جمله موضوعات مورد بحث در جامعه است. همانگونه که در میان پزشکان، هستند افرادی که درآمدهای شگرفی دارند در میان وکلا نیز چنین است. خبرگزاری فارس در این خصوص گزارشی تهیه نموده که بخش هایی از آن بدین توضیح است:

در ایران به ازاء هر 100 هزار پرونده 76 وکیل وجود دارد اما این آمار برای کشورهای دنیا به طور متوسط 240 وکیل به ازاء هر 100 هزار پرونده است که این آمار به خوبی تعداد کم وکلا در کشور را نشان می­دهد.

  • دستمزد بالا در وکالت نتیجه انحصار است

علیرضا حسین پور کارشناس رسمی دادگستری گفت: انحصار در هر بازاری اتفاق بیفتد موجب می ­گردد که قیمت درآن بازار به شدت افزایش یافته و کیفیت محصول و یا خدمت ارائه شده به شدت کاهش بیابد. اتفاقی که در بازار وکالت نیز شاهد وقوع آن هستیم. انحصار در این بازار موجب شده که دستمزد وکلا سر به فلک بکشد. دستمزدهای نجومی وکلا موجب شده که مردم نتواند به وکیل مراجعه نموده و از خدمات حقوقی استفاده نمایند.

وی ادامه داد: در بسیاری از پرونده های قضایی که بنده با آن ها در ارتباط بوده ام به دلیل بی اطلاعی مردم از مسائل حقوقی مسائل جدی پیش می آید و فرایند رسیدگی به پرونده ها به دلیل همین مسائل طولانی تر می گردد درصورتی که اگر دستمزد وکلا کاهش بیابد مراجعه نمودن مردم به وکیل می ­تواند جلوی تشکیل بسیاری از پرونده ­های قضایی را بگیرد.

این کارشناس دادگستری بیان داشت: افزایش بیش از اندازه دستمزد وکلا موجب کاهش کیفیت خدمات حقوقی ارائه شده از طرف وکلا می­ گردد. وقتی تعداد وکلا محدود باشد چون وکلا رقیبان زیادی ندارند؛ انگیزه ای نیز برای ارائه با کیفیت خدمات حقوقی نخواهند داشت.

همچنین از آنجایی که قضات پس از بازنشستگی می توانند وکیل شوند به همین دلیل پس از 30 فعالیت به حرفه وکالت مشغول می شوند. جالب اینجاست که نمایندگان مجلس نیز پس از یک دوره نمایندگی می توانند مجوز وکالت دریافت نمایند و نیازی نیست که حتما لیسانس حقوق داشته باشند و همین امیر سبب شده است که یک اشتراک منافع پنهان در این ماجرا ایجاد گردد و برطرف این انحصار دشوارتر گردد.

  • بعضی وکلا درآمد ده ها میلیاردی در سال دارند

میلاد پیرهادی یکی از وکلای استان البرز در رابطه با بی ضابطه بودن دریافتی وکلا گفت: در رابطه با میزان دریافتی وکلا نیازمند تفکیک میان وکلایی که چندین سال است در حال کار هستند و کارآموزان هستیم. بعضی از کارآموزان رابطه زیادی برای دریافت پرونده دارند و ممکن است با استفاده از روابط خود چندین میلیارد در طول یک سال درآمدزایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: کارآموزان بی رابطه با کوشش حداکثری می توانند ماهانه میانگین چهار میلیون تومان درآمد داشته باشند و گروهی از کارآموزان که کوششی برای رسیدن به اهداف خود ندارند و به پادو وکلای با سابقه تبدیل می شوند و مرور زمان حذف خواهند شد.

این وکیل یادآور شد: از طرفی گروهی وکیل داریم که با روابط خود برای دریافت پرونده های خاص اقدام می نمایند که سالیانه بیش از ده ها میلیارد تومان درآمد دارند؛ کمتر وکیلی داریم که به صورت میانگین ماهیانه کمتر از 10 میلیون تومان درآمد داشته باشد.

به گفته وی نمی توان گفت چه تعداد پرونده در طول سال برای یک وکیل آماده خواهد شد، وکلایی هستند که برای تمدید حق وکالت یک میلیون تومانی سالانه خود با مشکل روبرو می شوند و گروهی دیگر هستند که درآمدهای میلیاردی دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4654

به "گزارشی درباره وکیل های میلیاردی ، از قضات بازنشسته تا نمایندگان سابق وکیل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارشی درباره وکیل های میلیاردی ، از قضات بازنشسته تا نمایندگان سابق وکیل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید