72 هزار هکتار از اراضی بوکان به کشت گندم اختصاص یافت

به گزارش پرسینا بلاگ، سرپرست اداره جهاد کشاورزی بوکان گفت: طی سال زراعی جاری 72 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص پیدا کرد که 9 هزار هکتار آن به صورت آبی و بقیه به صورت دیم کشت شده است.

72 هزار هکتار از اراضی بوکان به کشت گندم اختصاص یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، انور امینی خواه آدینه 15 آذر با اعلام این که 6 هزار هکتار از سطح زیرکشت گندم در شهرستان در حالت سبز قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر به دلیل بارش کم، کشت گندم پاییزی از شرایط مطلوب برخوردار نیست.

وی افزود: گندمکاران این شهرستان برای اراضی آبی از ارقام میهن و پیشگام و برای مزارع دیم ارقام سرداری، باران، اوحدی، هما و آذر 2 که در مقایسه با سایر ارقام عملکرد خوب و سازگاری بیشتری با شرایط آب و هوایی منطقه دارد، کشت می نمایند.

امینی خواه افزود: با توجه به شرایط آب وهوایی امسال در شهرستان با کاهش میزان و پراکنش بارندگی روبرو هستیم و احتمال وارد شدن خسارت به محصولات دیم وجود دارد و در این راستا از کشاورزان درخواست شده که نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام نمایند.

وی افزود: تاکنون 85 هکتار از اراضی زیرکشت محصولات در بوکان بیمه شده که در مقایسه با حجم کشت پاییزه شهرستان بسیار کم و ناچیز است.

وی در مورد کود توزیعی در میان کشاورزان نیز افزود: تهیه و توزیع کودهای شیمیایی برای اراضی دیم و آبی برای سهیمه معین شده استان به طور کامل توزیع شده است.

بوکان با داشتن 110 هزار هکتار از اراضی قابل کشت یکی از قطب های مهم کشاورزی در آذربایجان غربی است.

این شهرستان هرساله مقام نخست فراوری استان را به خود اختصاص می دهد و به این دلیل به عنوان انبار غله آذربایجان غربی لقب گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2627

به "72 هزار هکتار از اراضی بوکان به کشت گندم اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "72 هزار هکتار از اراضی بوکان به کشت گندم اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید