سه تن از شهروندان اردنی در قلمرو دریایی ایران بازداشت شدند

به گزارش پرسینا بلاگ، اردن اظهار داشت که سه تن از شهروندان آن در حالی که به اشتباه وارد قلمرو آب های ایران شده اند از سوی ایران بازداشت شدند.

سه تن از شهروندان اردنی در قلمرو دریایی ایران بازداشت شدند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آنادولو،وزارت امور خارجه اردن، در روز چهارشنبه خاطرنشان کرد که چند تن از شهروندان اردنی در حالی که مشغول صید ماهی در امارات متحده عربی بودند، پس از این که به اشتباه به قلمرو آب های ایران وارد شده اند از سوی ایران بازداشت شدند.

ماجدالقطارنه، سخنگوی وزارت امور خارجه اردن در بیانیه ای اظهار کرد که وزارت امور خارجه ایران در روز سه شنبه سفارت اردن در تهران را آگاه ساخت که این سه تن در آب های ایران بازداشت شده اند.

با استناد بر اظهارات القطارنه، وزارت امور خارجه اردنپس از تماس با مقامات ایرانی، تایید کردند که با این شهروندان ایرانی به خوبی رفتار شده و وضع سلامت آن ها مساعد است.

مقامات ایرانی همچنین به وزرات امور خارجه اردن گفتند که این سه نفر پس از آن که به دادگاهی در جنوب شرقی ایران ارجاع داده شوند، برای مدت کوتاهی در بازداشت خواهند بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اردن همچنین در این باره گفت: سفارت اردن از وزرات امور خارجه ایران روند قانونی فراهم سازی آزادی این افراد مورد پرس وجو قرار داده است که سفارت اردن با همکاری مراجع قانونی ایرانی این روند را پیگیری خواهد نمود.

اردن، در روز یکشنبه خاطرنشان کرد که یک کشتی ماهیگیری حامل سه شهروند اردنی، دو مصری و یک اماراتی در روز پنج شنبه در خلیج فارس گم شده است.

این اظهارات در حالی مطرح شده اند که هیچ یک از مقامات رسمی کشورمان آن را تایید یا رد نکرده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 59

به "سه تن از شهروندان اردنی در قلمرو دریایی ایران بازداشت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه تن از شهروندان اردنی در قلمرو دریایی ایران بازداشت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید