نرخ بیکاری زنان در مرکزی 19.2درصد، زنان تحصیلکرده بیشترین بیکاران

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، زهرا فرجی روز یکشنبه در ششمین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده که با حضور مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده در اراک برگزار گردید، گفت: تعداد کل خانوارهای دارای زن سرپرست در استان مرکزی 56 هزار خانوار است که 12 و نیم درصد خانواده های استان مرکزی را تشکیل می دهند.

نرخ بیکاری زنان در مرکزی 19.2درصد، زنان تحصیلکرده بیشترین بیکاران

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: بیشترین درصد زنان سرپرست خانوار استان مرکزی در گروه سنی 75 سال به بالا قرار دارند.

فرجی اعلام کرد: از نظر وضع اقتصادی، نرخ مشارکت اقتصادی در استان مرکزی 36 درصد می باشد که در این ارتباط سهم زنان 10.5 درصد است.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استان مرکزی اضافه نمود: نرخ بیکاری زنان استان مرکزی 19.2 درصد است و بیشترین سهم این نرخ بیکاری مربوط به زنان دارای تحصیلات عالیه می باشد.

به گزارش خبرنگاران، وی در بخش دیگر سخنان خود اعلام کرد: میزان مرگ و میر زنان بر اثر بارداری و زایمان در سطح کشور 18 درصد ثبت شده و در استان مرکزی این رقم 11 و هفت دهم درصد است.

فرجی با بیان اینکه میزان بارداری در استان مرکزی یک و 78صدم درصد است، علت پایین بودن موالید را، ناشی از پایین بودن نرخ ازدواج و همچنین پایین بودن سن ازدواج مطرح کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی در مورد طلاق و ازدواج هم اعلام کرد: میانگین نسبت طلاق به ازدواج در استان مرکزی 29 درصد است که این نرخ در شهر به میزان 30 درصد و در روستا به میزان 17 درصد می باشد.

فرجی بیان داشت: البته تا سرانجام سال 95 میزان طلاق در استان مرکزی نسبت به ازدواج بالا بود. ولی بعد از اجرای طرح های متعدد در راستای اجرای سند کاهش آسیب های اجتماعی در استان، درسال 96 نسبت به سال 95 کاهش میزان طلاق رخ داد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی توضیح داد: در حال حاضر 12 درصد از جمعیت معتادان استان مرکزی را زنان معتاد تشکیل می دهند.

وی اعلام کرد: همچنین از مجموع 400 سمن فعال در استان مرکزی،152 سمن در حوزه خانواده مربوط به بانوان است و بیش از 50 درصد از اعضای تشکل های غیر دولتی استان مرکزی را بانوان تشکیل می دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5

به "نرخ بیکاری زنان در مرکزی 19.2درصد، زنان تحصیلکرده بیشترین بیکاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ بیکاری زنان در مرکزی 19.2درصد، زنان تحصیلکرده بیشترین بیکاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید