آشنایی با خیابان های مشهور استانبول

به گزارش پرسینا بلاگ، استانبول از نظر تاریخ و فرهنگ به عنوان غنی ترین شهر در آسیا شناخته شده است و شامل جاذبه های دیدنی و گردشگری مانند مکان های تاریخی فراوانی است.

آشنایی با خیابان های مشهور استانبول

استانبول می تواند انتخاب مناسبی برای خرید بلیط هواپیما و شهری ایده آل برای گشت و گذار و خرید در کشورهای اطراف باشد. علاوه بر مکان های دیدنی و تفریحی، چندین خیابان معروف در شهر استانبول وجود دارد که از زیباترین جذابیت های شهری استانبول به شمار می فرایند؛ زیرا استانبول با 15 میلیون جمعیت هنوز هم بافت معماری قدیم را حفظ کرده است.

شاید برایتان سوال باشد که چطور خیابان می تواند محل گشت و گذار باشد؛ اما بهتر است بدانید Famous Streets in Istanbul طرفداران زیادی دارد و سوژه ای برای عکاسان و دوستداران این شهر است. ما نیز در این مقاله می خواهیم شما را با خیابان های معروف و دیدنی شهر استانبول آشنا کنیم:

خیابان فرانسوی (Fransa Street)

خیابان فرانسوی یکی از زیباترین و معروف ترین خیابان های استانبول است که به خیابان الجزایر نیز شهرت دارد. خیابان فرانسوی در پشت دبیرستان Galatasaray در خیابان استقلال واقع شده است. خیابان فرانسوی محلی برای خوشگذرانی و سرگرمی است و شب و روز در این خیابان معنا ندارد؛ تا حدی که تا دمدمای صبح نیز سیلی از جمعیت در این خیابان حضور دارند.

علاوه بر خوش گذرانی از گالری های هنری خیابان فرانسوی نیز می توانید بازدید کنید. این خیابان از خیابان های باریک، پله های گسترده و ساختمان های رنگی تشکیل شده است که جزو ویژگی های زیبای این منطقه به حساب می آیند. در خیابان فرانسوی نگران شکم خود نباشید، زیرا غذا و نوشیدنی به مقدار فراوان در این منطقه یافت می گردد.

خیابان استقلال (Istiklal Street)

خیابان استقلال یکی دیگر از معروفترین جذابیت های شهر استانبول شناخته شده و در قسمت اروپایی ترکیه قرار گرفته است. اگر از بیشتر تورریست ها نام خیابانی از استانبول را بپرسید، بیش از نیمی از آن ها، خیابان استقلال را می شناسند. در استقلال استانبول می توانید به فروشگاه های بزرگ، اجناس لوکس و گرانبها دسترسی داشته باشید، همچنین انواع دیگری از کالا ها نیز در مغازه های کوچک به فروش می رسند. به جرات می توان گفت روزانه میلیون ها نفر از مردم ترکیه و جهانگرد از این خیابان و فروشگاه ها، رستوران و کافه های آن بازدید می کنند.

یکی از ویژگی های شهر استانبول غذاهای خیابانی آن است و جزو رستوران های مشهور محسوب می شوند؛ مانند کباب ترک که غذای اصلی و مشهور ترکیه است و در رستوران های خیابانی خیابان استقلال می توانید غذاهایی با قیمتی ارزان و کیفیتی عالی را تهیه کنید. همچنین قطار تراموای جهانگردی نیز در این منطقه وجود دارد که مسافران را از میدان تقسیم تا میدان تونل می برد. بنابراین جهانگردان می توانند در طی سفر با این تراموا از معماری قرن 19 بازدید کرده و لذت ببرند؛ خود قطار نیز از قدیمی ترین قطار های جهان بعد از متروی لندن به شمار می رود.

خیابان عبدی ایپکچی (Abdi İpekçi Street)

یکی دیگر از خیابان های خاص و شیک در استانبول در نزدیکی نیشان تاشی واقع شده است و خیابان عبدی ایپکچی نام دارد. این خیابان بسیار منحصر به فرد بوده و حتی خانه برخی از هنرمندان معروف نیز همینجا قرار دارند. ساختمان های تاریخی زیبا همراه با کافه ها و رستوران ها جلوه زیبا و اروپایی به خیابان عبدی ایپکچی بخشیده اند و جزو جذابیت های شهر استانبول به شمار می فرایند. در خیابان عبدی ایپکچی می توانید برندهای گوناگون و مشهور را یکجا پیدا کنید؛ از آرمانی و لوئیس ویتون گرفته تا پرادا. همچنین خیابان عبدی ایپکچی مرکز برندهای ترک است که در میان ایرانیان از شهرت زیادی برخوردار هستند. خیابان ایپکچی با لوکس ترین مغازه ها آماده استقبال از مسافران شیک و برندپوش است.

خیابان نیسپتیه (Nispetiye Street)

از خیابان های معروف استانبول با مهمترین جذابیت های شهری می توان به خیابان نیسپتیه اشاره کرد؛ اگر دوست دارید در برج های تجاری و پاساژها خرید کنید حتما به خیابان نیسپتیه سر بزنید. در این منطقه چندین مرکز خرید بی نظیر وجود دارد که از تماشا و خرید سیر نخواهید شد. در اصل، خیابان نیسپتیه در منطقه بشیکتاش و در همسایگی Etiler قرار گرفته است و آک مرکز مال فروشگاهی در 4 طبقه با 250 فروشگاه در خدمت جهانگرد ها و جهانگردان از سراسر ترکیه و جهانست.

خیابان نور عثمانیه (Nuruosmaniye Street)

نورعثمانیه، یکی از قدیمی ترین و معروف ترین خیابان های استانبول است. کشور ترکیه به خاطر فرش، جواهر آلات و اجناس عتیقه شهرت جهانی دارد؛ پس اگر قصد خرید چنین اجناسی را داشته باشید، پیشنهاد ما به شما بازدید از خیابان نور عثمانیه است، خیابانی معروف با تولیدات محلی ترکیه جزو جذابیت های شهر استانبول است و در میان همگان طرفدار دارد. در اصل، این خیابان از یک مکان پیاده روی شروع شده و در نهایت به بازار بزرگ ختم می گردد.

ساختمان خیلی بزرگ 7 طبقه ای به نام ارمغان نیز در خیابان نور عثمانیه واقع شده و شامل کالاهایی مانند لوازم خانگی، صنایع دستی سنتی، طلا جواهرات، پارچه و لباس و غیره است. بازدید از این مرکز به همه پیشنهاد می گردد، مطمئنا با دست پر برخواهید گشت. حتی یکی از جاذبه های معروف تاریخی استانبول به نام مسجد معروف نورعثمانیه نیز در این خیابان قرار گرفته است، قدمت این مسجد به قرن 18 ام بر می گردد و جزوقدیمی ترین جذابیت های شهر استانبول به شمار می رود.

خیابان نیشان تاشی (nisantasi)

خیابان نیشان تاشی یکی از لوکس ترین و باکلاس ترین خیابان های استانبول است، در واقع این خیابان محلی برای هنرمندان معروف و افراد برجسته ترکیه به شمار می رود. تعداد زیادی ساختمان مجلل، فروشگاه، کافه و رستوران در خیابان نیشان تاشی وجود دارند و به خیابان های معروف دیگری مانند عبدی ایپکچی از خیابان نیشان تاشی می توانید دسترسی داشته باشید. اگر به دنبال مکانی شیک و پرجنب وجوش هستید، بازدید از این خیابان را از دست ندهید و بیشتر مارک های برتر ترکیه و جهان را از این مکان تهیه کنید.

خیابان بهاریه (bahariye street)

خیابان بهاریه، یکی از خیابان های پر جنب و جوش در استانبول در منطقه کادیکوی قرار گرفته است و مخصوص پیاده روی در منطقه آسیائی استانبول و خرید به شمار می رود. کادیکوی خود یکی از مناطق معروف برای خرید سوغاتی در استانبول همواره شلوغ و پر از جهانگرد است. خیابان بهاریه با معماری سنتی خود مکان بسیار مناسبی برای خرید از فروشگاه ها و بوتیک ها است، در واقع، برای خرید در رده متوسط مالی مناسب است. پس اگر به دنبال جایی برای خرید سوغاتی هستید، حتما به این خیابان سر بزنید و انواع مغازه ها را ببینید.

خیابان بغداد (Bagdat Street)

خیابان بغداد یکی از لوکس ترین و زیباترین خیابان های استانبول است که شب های پر جنب و جوشی دارد و همچنین یکی از بهترین خیابان ها برای خرید جهانگرد ها و مسافران محسوب می گردد. با اینکه خیابان بغداد در بخش آسیایی استانبول قرار گرفته است و دقیقا از بوستانچی شروع می گردد و تا گزتپه ادامه دارد.

در خیابان بغداد با چندین کافه، رستوران و مرکز خرید لوکس روبرو خواهید شد که چشم هر بیننده ای را به سوی خود جلب می کنند. در زمان های قدیم، خیابان بغداد به عنوان پل ارتباطی قسطنطنیه و آناتولی بوده است و در طول سال ها دچار تغییر شکل شده و جزو بهترین خیابان ها با مرغوبیت ویژه به شمار می رود. خیابان بغداد با نزدیکی به دریای مارماریس و چندین امکانات رفاهی و تفریحی دارای موقعیت ویژه ای است. بسیاری از کسانی که با تهیه بلیط هواپیما استانبول به این شهر سفر کرده اند از این خیابان جذاب دیدن می کنند.

بشیکتاش (Beşiktaş Street)

بشیکتاش، خیابانی عجیب و غریب که ترکیبی از مد اروپائی سال 1970 و معماری ترکیه است. دسترسی به این خیابان بسیار آسان بوده و قیمت ها در خیابان بشیکتاش خیلی مناسب است و به دلیل نزدیک بودن به مراکز دانشگاهی و ساختمان های عمومی جزو معروف ترین خیابان ها به شمار می رود.

در مرکز خیابان بشیکتاش می توانید لوازم الکترونیکی را با قیمت های مناسب تهیه کنید و همچنین در رستوران های این منطقه از غذاهای دریایی و گیاهی لذت ببرید. حتی استادیوم بزرگترین تیم ترکیه به نام بشیکتاش نیز در این منطقه قرار گرفته است، طرفداران فوتبال حتما از این محل بازدید کنند. علاوه بر همه این ها در خیابان بشیکتاش کاخ هایی متعلق به قرن نوزدهم میلادی وجود دارند که با انواع مرمر زیبا تزئین شده اند و محل اقامت رئیس جمهور کشور ترکیه است؛ در میان این کاخ ها می توان به یکی معروفترین آنها یعنی کاخ دولما باغچه اشاره کرد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6183

به "آشنایی با خیابان های مشهور استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خیابان های مشهور استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید