اعتبار طرح بهارانه کتاب از دوره های گذشته بهتر بود، آینده خوبی برای کتاب و کتابفروش نمی بینم

به گزارش پرسینا بلاگ، بهنام جعفرپیشه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در خوزستان، گفت: متاسفانه همزمان با اجرای طرح بهارانه کتاب در خوزستان، به علت شیوع ویروس کرونا و قرمز بودن شرایط برخی از شهرستاهای استان، طرح در خواب عمیقی فرو رفت و تعطیلی چندروزه ادامه دار شد؛ به طوری که عملا تا سرانجام طرح کتابفروشی های شامل طرح بسته می مانند.

اعتبار طرح بهارانه کتاب از دوره های گذشته بهتر بود، آینده خوبی برای کتاب و کتابفروش نمی بینم

وی با بیان اینکه طرح بهارانه کتاب با استقبال خوبی در روز اول روبرو شد، توضیح داد: تا قبل از تعطیلی اهواز و باز بودن کتابفروشی ها، استقبال خوب بود اما با تعطیلی همه چیز خراب شد و پس از آن فروش با افت شدیدی روبه رو شد.

مدیر کتابفروشی جعفری اهواز ادامه داد: هرچند کتابفروشی غیرحضوری کارش را ادامه داد اما وقتی مخاطب وارد فروشگاه گردد و کتاب را ببیند، حس خوشایندی هم به خریدار و هم به کتابفروش انتقال داده شده و به تبع آن از فروش بهتری برخوردار می گردد.

وی نکته مثبت این دوره را افزایش مبلغ اختصاص داده شده به مخاطبان نسبت به دوره های پیشین دانست و اعلام کرد: در این دوره مبلغ از 100 هزار تومان به 150 هزار تومان افزایش پیدا کرد، اما با توجه به قیمت بالای کتاب، قدرت خرید مردم کم شده و توانایی خرید کتاب را ندارند و آینده خوبی برای کتاب و کتابفروش نمی بینم.

جعفری در سرانجام یادآور شد: کتابفروشی جعفری با 30 درصد تخفیف، کتاب را به مشتریان ارائه می داد، اما همچنان برخی از خریداران توانایی خرید کتاب را نداشتند و نسبت به افزایش قیمت کتاب معترض بودند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4504

به "اعتبار طرح بهارانه کتاب از دوره های گذشته بهتر بود، آینده خوبی برای کتاب و کتابفروش نمی بینم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار طرح بهارانه کتاب از دوره های گذشته بهتر بود، آینده خوبی برای کتاب و کتابفروش نمی بینم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید