افتتاح فاز دوم توسعه اقامتگاه بوم گردی ساسنگ در مینودشت

به گزارش پرسینا بلاگ، فاز دوم توسعه اقامتگاه بوم گردی ساسنگ شهرستان مینودشت با اعتبار 4میلیارد ریال با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، سرپرست استانداری گلستان، نماینده مردم شهرستان های شرق استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مقامات و مسئولان افتتاح شد.

افتتاح فاز دوم توسعه اقامتگاه بوم گردی ساسنگ در مینودشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، شهرام کوسه غراوی نماینده مردم شهرستان های کلاله، مینودشت، گالیلکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در مورد ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در حوزه شرق استان به خصوص شهرستانهای مینودشت، گالیکش ، کلاله و مراوه تپه کوشش های ارزنده ای انجام شده است.

او خاطر نشان کرد: در شهرستانهای مینودشت، گالیکش ، کلاله و مراوه تپه تاکنون 66 واحد بوم گردی با اعتبار حدود 6 میلیارد تومان به افتتاح رسیده است که 16 واحد آن مربوط به شهرستان مینودشت است.

کوسه غراوی گفت: استان گلستان در بخش گردشگری ظرفیت و پنتانسیل بالایی دارد و سرمایه گذاری در این حوزه اشتغال پایدار را در استان رقم خواهد زد.

نماینده مردم شهرستان های کلاله ، مینودشت، گالیلکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی بیان نمود: شهرستان مینودشت یکی از بهترین شهرستان های استان از لحاظ جاذبه های گردشگری است و ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه دارد.

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز در افتتاح فاز دوم توسعه اقامتگاه بوم گردی ساسنگ شهرستان مینودشت گفت: امروز در شهرستان مینودشت شاهد افتتاح طرح توسعه اقامتگاه بوم گردی ساسنگ هستیم.

او گفت: با توجه به این که استان گلستان پتانسیل بالایی در حوزه بوم گردی دارد تمام کوشش اداره کل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری بر این است تا با گسترش این اقامتگاه ها بحث توسعه روستاها و اشتغال را در روستاهای سطح استان گسترش دهیم.

کریمی گفت: 50 درصد از اقامتگاه های بوم گردی استان توسط جوانان تاسیس شده است، و اکنون جوانانی که دنبال شغل بودند خود کارفرین شده اند و ایجاد شغل می نمایند.

او بیان نمود: در حال حاضر 150 اقامتگاه در حال بهره برداری و 100 اقامتگاه در حال ساخت در سطح استان داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به این که گلستان ده درصد از اقامتگاه های بومگردی کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: این استان پتانسیل بسیار خوبی در ایجاد اقامتگاه های بوم گردی دارد و تمام کوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بر این است این توسعه ادامه داشته باشد.

او تاکید نمود: اقدامات خوبی که در حوزه گردشگری استان در چند سال اخیر شکل گرفته است ناشی از همدلی بالایی است که در استان وجود دارد.

این مقام مسئول گفت: اصلاح مناطق نمونه گردشگری در سطح استان در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در دست اقدام و آنالیز است.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 568

به "افتتاح فاز دوم توسعه اقامتگاه بوم گردی ساسنگ در مینودشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح فاز دوم توسعه اقامتگاه بوم گردی ساسنگ در مینودشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید