اپراتورها از امروز ضوابط استفاده از خدمات ارزش افزوده (VAS) را اجرا کنند

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اپراتورهای تلفن همراه از امروز ملزم هستند الحاقیه مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره ضوابط ارایه و استفاده از خدمات ارزش افزوده (VAS) را اجرا کنند.

اپراتورها از امروز ضوابط استفاده از خدمات ارزش افزوده (VAS) را اجرا کنند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اپراتورهای تلفن همراه از امروز ملزم هستند الحاقیه مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره ضوابط ارایه و استفاده از خدمات ارزش اضافه نموده (VAS) را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه این مصوبه در آخرین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال 98 تصویب شده است، اضافه نمود: با توجه به وجود برخی چالش ها در ارایه خدمات ارزش اضافه نموده، این موضوع با هدف حمایت از حقوق مصرف کننده تصویب شده است.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه نمود: با اجرای این مصوبه از سوی اپراتورهای تلفن همراه، سوء استفاده و کلاهبرداری از طریق خدمات ارزش اضافه نموده خاتمه یافته و خدمات ارزش اضافه نموده به طور شفاف و قابل نظارت در اختیار مشترکان قرار می گیرد.

حقی در مورد شرایط و هزینه های عضویت، روش های استعلام شرایط عضویت و یا لغو آن اضافه نمود: در این مصوبه موضوع اعتبار خدمات ارزش اضافه نموده پیش بینی شده است که براساس آن مشترک می تواند بسته خدمات ارزش اضافه نموده را با قیمت تعیینی خریداری کند و اپراتورها نیز صرفاً به مشترک اجازه می دهند خدمات ارزش اضافه نموده را تا سقف اعتبار تعیین شده فعال کند.

معاون پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری شرح داد: هرگونه مبلغی که بابت خدمات ارزش اضافه نموده از مشترکان تلفن ثابت و یا تلفن همراه دائمی یا اعتباری کسر می شود باید از محل اعتبار تعیین شده باشد.

وی تاکید کرد: دارندگان پروانه هم موظف هستند پس از دریافت درخواست خدمات ارزش اضافه نموده از سوی مشترک، شرح خدمات، هزینه و زمان استفاده از آن را به مشترک اطلاع داده و حداکثر تا سقف اعتبار خدمات ارزش اضافه نموده مشترک، خدمت درخواستی را برای وی فعال کنند.

حقی با اشاره به اینکه هرگونه تمدید یا فعال سازی مجدد اعتبار خدمات ارزش اضافه نموده باید پس از درخواست مجدد از سوی مشترک انجام شود، اضافه نمود: دارنده پروانه موظف است پس از خاتمه اعتبار خدمات ارزش اضافه نموده، پیامکی مبنی بر خاتمه اعتبار این خدمات برای مشترک ارسال کند و برای مشترکین تلفن ثابت و همراه دائمی به صورت جداگانه صورتحساب صادر کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4595

به "اپراتورها از امروز ضوابط استفاده از خدمات ارزش افزوده (VAS) را اجرا کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپراتورها از امروز ضوابط استفاده از خدمات ارزش افزوده (VAS) را اجرا کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید