ایتالیا برای محافظت کارمندان از هوش مصنوعی بودجه مشخص کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، طبق بیانیه سازمان FDR که در سال 2021 میلادی به وسیله دولت برای ارتقای مهارت های دیجیتال شهروندان ایتالیایی تاسیس شده، 54 درصد افراد 16تا 74 ساله فاقد مهارت های دیجیتال اولیه هستند. حال آنکه این شاخص در اتحادیه اروپا 46 درصد است.

ایتالیا برای محافظت کارمندان از هوش مصنوعی بودجه مشخص کرد

بودجه ارتقای آموزش طی 2 سال تخصیص می یابد. بعلاوه در کل 10 میلیون یورو برای ارتقای مهارت های افرادی به کار می رود که شغل آنها در معرض خطر بالای جایگزینی با اتوماسیون و نوآوری فناورانه واقع شده است.

20 میلیون یورو نیز برای یاری به افراد بیکار و افرادی به کار می رود که از لحاظ مالی بدون مهارت هستند تا مهارت های دیجیتالی بیاموزند و شانس ورود به بازار کار آنها افزایش یابد.

طیف وسیعی از مشاغل از جمله بخش های مختلف حمل ونقل و لجستیک، پشتیبانی دفتری و اداری، فراوری، خدمات و بخش های خرده فروشی با تهدید اتوماسیون روبرو هستند.

توسعه هوش مصنوعی و اتوماسیون و بعلاوه توسعه ابزارهایی مانند چت جی پی تی توجه قانونگذاران و رگولاتورها در چند کشور را به خود جلب نموده است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند به علت تاثیراحتمالی هوش مصنوعی بر امنیت ملی، آموزش و مشاغل، به قوانین جدیدی برای نظارت بر این فناوری احتیاج است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1402 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8247

به "ایتالیا برای محافظت کارمندان از هوش مصنوعی بودجه مشخص کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا برای محافظت کارمندان از هوش مصنوعی بودجه مشخص کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید