ایران به جمع کشور های صاحب فناوری جداسازی گاز CO 2 پیوست

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون علمی و فناوری رییس جمهور با حضور در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران از مرکز نوآوری و شتاب دهنده پلیمر بازدید کرد.

ایران به جمع کشور های صاحب فناوری جداسازی گاز CO 2 پیوست

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با حضور در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، از مرکز نوآوری و شتاب دهنده پلیمر بازدید کرد.

این مرکز که با حمایت پژوهشگاه، مشارکت بخش خصوصی و نیز حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کار خود را آغاز کرده است، در ساختمانی به مساحت 5700 متر مربع، میزبان بیش از 20 واحد فناور خواهد بود.

ایده های نوآورانه فعالان فناور خلاق و دانش اموخته با استقرار در این مرکز نوآوری، پس از گذراندن مرحله پیش شتابدهی، وارد مراحل شتابدهی و تجاری سازی می شود تا محصول دانش بنیان این هسته ها برای ورود به بازار های رقابتی آماده شود.

این مرکز زمینه ساز شتاب دهی ایده های خلاقانه نیروی انسانی تحصیل کرده در حوزه هایی، چون دارو، پلیمر، مهندسی و شیمی خواهد بود.

از مهم ترین اهداف این مرکز می توان به پرورش و حمایت از استعداد ها و خلاقیت های نوپا و فارغ التحصیلان رشته های مختلف فنی و مهندسی بخصوص در عرصه پلیمر، دارو و شیمی، اشاره کرد.

نحوه حمایت از شرکت ها و کسب و کار ها؛ اختصاص فضای آزمایشگاهی، کارگاهی، اتاق های تمیز و همچنین فضا های اداری و همچنین پشتیبانی مجموعه ازمایشگا ها و کارگا های مجهز پژوهشگاه می باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین با حضور در مرکز رشد پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، از جدیدترین دستاورد های هسته های فناور مستقر در مرکز رشد پلیمر بازدید کرد. بیش از 50 هسته فناور استقرار یافته در این مرکز رشد، در حوزه های علوم و مهندسی پلیمر، بیو پلیمر، علوم و مهندسی شیمی و دارو رسانی فعالیت می کنند.

یکی از فعالیت های فناورانه پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران ایجاد خط تولید گاز CO2 با استفاده از فناوری تماس دهنده غشایی است که فعالان فناور این پروژه، درباره آخرین دستاوردهایشان توضیحاتی را به معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ارائه کردند.

با حمایت معاونت علمی و فناوری کنسرسیومی متشکل از شرکت گاز کربنیک بن به عنوان مجری، شرکت گاز کربنیک شهرکرد به عنوان بهره بردار و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی به عنوان همکار علمی و محل اجرا ایجاد شده تا طرح تولید دانش فنی و محصول واحد جداسازی گاز CO2 با استفاده از فناوری تماس دهنده های غشایی محقق شود.

تعداد محدودی از کشور ها برای جداسازی این گاز از فناوری پیشرفته تماس دهنده های غشایی بهره می برند و ایران با تلاش متخصصان بومی ضمن قرار دریافت در جمع این کشورها، از مزایای این روش بهره خواهد برد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1692

به "ایران به جمع کشور های صاحب فناوری جداسازی گاز CO 2 پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران به جمع کشور های صاحب فناوری جداسازی گاز CO 2 پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید