بازسازی شهربازی

به گزارش پرسینا بلاگ، نوسازی شهربازی

همانطور که می دانید یکی از قطب های گردشگری، هیجان انگیز، جالب و سرگرم نماینده، شهربازی است که افراد برای گذراندن اوقات خود به آنجا مراجعه می نمایند و معمولا همه نوع قشر و سن و سالی اجازه ورود به محوطه شهربازی را دارد.

بازسازی شهربازی

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

که همین موضوع باعث شده است بیشتر کشورهای جهان یک شهربازی مجهز و حرفه ای برای شهروندان خود ایجاد کند، البته قابل ذکر است همانطور که شهربازی می تواند مهیج و جذاب باشد، در بسیاری از مواقع نیز خطر آفرین بوده و خسارت های جبران ناپذیر اقتصادی و جانی به همراه داشته است.

در ادامه این مقاله نکاتی در رابطه بازسازی شهربازی به صورت اصولی را بیان می کنیم که برای هر محوطه بازی باید این موارد رعایت گردد تا آسیب جانی به کسی وارد نگردد.

نوسازی شهربازی

سئوالات متداول بازسازی شهربازی

1بازسازی شهربازی یعنی چه؟

ممکن است شما چندین سال قبل، شهربازی خود را راه اندازی نموده باشید و مخاطبین بسیار زیادی پیدا نموده باشید، اما طی استفاده مداوم در سال های مختلف، ممکن است آهن ها و میله های دستگاه ها زنگ بزند، آسیب ببیند و به دلیل برف و باران کمی نماید شوند و در عملکردشان مسائلی به وجود بیاید. در این مواقع شما با بازسازی شهربازی، یعنی تعویض آهن ها و لوازم زنگ زده و آسیب دیده، با مواد و مصالح جدید تر، ایمنی شهربازی را بالا برده و در مواقعی می توانید با اضافه کردن آپشن هایی به وسایل بازی، آن ها را به روز تر، جذاب تر و مهیج تر سازید.

2آیا می توان شهربازی ها را در هر منطقه ای تاسیس کرد؟

خیر، شما برای راه اندازه و تاسیس یک شهربازی باید در ابتدا مجوز رسمی آن را از شهرداری دریافت کنید، بعد از دیافت مجوز می توانید کار خود را شروع کنید اما این موضوع بسیار مهم است که شما نمی توانید در هر منطقه ای شهربازی ایجاد کنید،زیرا باید به بعضی عوامل طبیعی مانند میزان جمعیتی که به آن جا مراجعه می نماید، ماشین رو بودن جهت، امکان پارک هزاران خودرو و سایل نقلیه، نزدیک نبودن به کوک و جنگل و تپه های خطرناک و ….

3هزینه بازسازی شهربازی چقدر است؟

هزینه شهربازی به فاکتورهای متعدد بستگی دارد که باعث می گردد هزینه های آن متغیر باشد و نتوان یک رقم کلی را بیان نمود. زیرا میزان خرابی و آسیب دیدگی شهربازی، از کار افتادگی کامل دستگاه ها یا آسیب دیدن بخش کوچکی از آن، ایمن بودن دستگاه ها یا نبودن آن ها، نوع مصالح و ابزارآلاتی که برای بازسازی بخش های مختلف می خواهید بهره ببرید، جنس و کیفیت دستگاه ها و …. همگی در هزینه بازسازی شهربازی مثر است.

بازسازی شهربازی

معمولا وسایل و دستگاه های مختلفی در شهربازی ها برای تفریح و ترشح آدرنالین وجود دارد که نوجوانان و جوانان مشتاق برای استفاده از آن ها هستند و همواره خطرناک ترین وسایل، طولانی ترین صف های مراجعه نماینده و تهیه بلیت را دارند که به همین دلیل برای بازسازی شهربازی باید وقت و زمان کافی بگذارید تا مسئله ای در اواسط کار پیش نیاید.

به همین علت باید اوج توجه و دقتتات بر روی دستگاه هایی باشد که از نظر جانی برای افراد خطر بیشتری داشته باشد. خطراتی مانند شکستن دنده ها یا پا و دست، سقوط از ارتفاع، جوش نخوردن کامل میله های دستگاه های مانند ترن و چرخ و فلک، آتیش دریافت دستگاه هایی که با برق و … سر و کار دارد.

معمولا شهربازی ها در فضای باز ساخته و تاسیس می شوند، اما هستند مواردی که در محیط ها و سالن های بسته نیز ساخته می گردد و معمولا برای بچه ها کاربرد بیشتری دارد.

به همین علت شهربازی هایی که برای عظیمسال ها ساخته می گردد، به دلیل عظیم بودن فضا و بیشتر بودن ارتفاع دستگاه ها، خطرات بیشتری انسان ها را تهدید می نماید و شما باید به این نکته توجه کنید که اگر دستگاهی به خوبی جوش نخورد، ممکن است وسط کار کردن وسیله، میله ها کنده می گردد و دستگاهی مانند سورتمه یا فریزپی و … با شتاب به اطراف پرتاب گردد و افراد زیادی یا جان خود را از دست می دهند و یا دیگر نمی توانند تا آخر عمر خود قدم بردارند.

بازسازی شهربازی

نکات بازسازی شهربازی

برای بازسازی مکان عظیمی که متقضای و مخاطبین زیادی دارند مانند شهربازی، نکات ایمنی و اصولی در رابطه با ساخت و ساز وجود دارد که در صورت عدم اهمیت و توجه به آن، ممکن است در کوتاه یا دراز مدت، خسارت های جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

بعضی از این نکات ایمنی عبارت اند از:

  • از ایمن بودن دستگاه ها اطمینان حاصل کنید، به ویژه دستگاه هایی که از ارتفاع بیشتری برخوردارند و تعداد افراد بیشتری می توانند سوار شوند، باید از ایمن بود آن مطمئن شوید و سپس آن را راه اندازی کنید.
  • برای دستگاه هایی که ممکن است افراد لاغر یا چاق، بچه ها با سنین کم یا افراد میانسال نتواند از آن استفاده کند و مسائلی مانند این که فرد از آن به بیرون بیفتند، مسائل قلبی و روحی پیدا نمایند و … اتفاق نیفتد، باید حتما برچسب های ایمنی را روی تمامی دستگاه ها متناساب با عملکرد و نوع دستگاه، زده گردد.
  • ممکن است در کشورهای خارجی، قسمتی از شهربازی مختص به سرسره های آبی باشد، که در این صورت باید نکات ایمنی مربوط به آن ها را نیز به طور دقیق بدانید و انجام دهید.
  • بهتر است شهربازی ها را مناطقی که احتمال خطر در آن ها بیشتر است، راه اندازی نکنید، به عنوان مثال در بالای تپه ها و یا نزدیک به دره و جنگل و ….
  • بهترین مکان برای راه اندازی شهربازی، ساحل می باشد که در صورتی هم که اگر حادثه ناگورای رخ داد، افراد روی شن و ماسه می افتند و صدمه کمتری نسبت به حالتی که روی آسفالت می افتند، می بینند.

دکوراسیون شهربازی

شاید توجه نموده باشید، که معمولا قسمت و بخش های بازی بچه ها در شهربازی، جدا از عظیمسالان طراحی می گردد و دستگاه های مربوط به بچه ها دور از بازی های جوانان است.

اما می توانید به گونه ای شهربازی را درست کنید، که بازی های مشابه بچه ها و جوانان نزدیک به هم ساخته شوند تا هر دو گروه در یک مکان، یک بازی مشابه را انجام دهند. به عنوان مثال قطارهایی که به صورت مارپیچ حرکت می نمایند، هم برای سنین کم وجود دارد و هم برای عظیم تر ها، که اگر این دو مورد کنار همدیگر باشند، بچه ها با دیدن پدر مادرهای خود در طول جهت، نمی ترسند و بیشتر لذت می برند.

دکوراسیون شهربازی

جمع بندی

اگر قصد بازسازی شهربازی را دارید، باید تمامی نکات ایمنی و اصلی را در آنجا، به ویژه در شهربازی هایی که در محیط های باز ساخته می شوند، رعایت کنید تا خطر جانی برای کسی نداشته باشد.

منبع: رویا مال
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5083

به "بازسازی شهربازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی شهربازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید