تلخ و شیرین کرونا و یک جمله با آقای حریرچی!

به گزارش پرسینا بلاگ، چند هفته ای است که یک ویروس، نه فقط فکر و ذهن مردم ایران که، مردم تمام جهان را به خود درگیر نموده. بیش از 40 کشور در سرتاسر جهان با این ویروس درگیرند و تقریبا همه مطمئنند، دیر یا زود این ویروس، سراغ کشور آن ها هم خواهد آمد.

تلخ و شیرین کرونا و یک جمله با آقای حریرچی!

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جعفر بلوری طی یادداشتی در ستون یادداشت روز روزنامه کیهان نوشت: چند هفته ای است که یک ویروس، نه فقط فکر و ذهن مردم ایران که، مردم تمام دنیا را به خود درگیر نموده. بیش از 40 کشور در سرتاسر دنیا با این ویروس درگیرند و تقریبا همه مطمئنند، دیر یا زود این ویروس، سراغ کشور آن ها هم خواهد آمد. چندی پیش سازمان بهداشت دنیای به همه کشور های دنیا هشدار داد تدابیر لازم را برای مقابله با این ویروس اتخاذ نمایند چرا که کرونا پشت دروازه همه کشورهاست. در این باره گفتنی هایی هست:

1- اگر اهل فضای مجازی و دنبال کردن اخبار باشی، متوجه خواهی شد که در میان کشور هایی که با کرونا درگیرند، هیچ کشوری- تأکید می گردد- هیچ کشوری مثل ایران، تحت فشار های رسانه ای و روانی از سوی دشمنانش نیست. در ایران عزیز، کرونا سلاحی شده در دستان مخالفانش، برای بمباران افکار با اخبار مملو از ترس و یأس و استرس و این در حالی است که ترس و استرس، جزو عواملی است که گفته می گردد، سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد! اینکه چرا ویروس کرونا به ایران یا مثلا چین که می رسد مرگبار است، اما مثلا در عربستان یا آمریکا نه، در ادامه خواهیم فهمید. فقط این را بدانید اگر این ویروس به روسیه هم برسد، خیلی مرگبار خواهد شد؟!

2- کفتار های سیاسی، شاید برای توصیف کشور هایی که از هر فرصتی ولو یک ویروس برای ضربه زدن به رقبا یا دشمنانشان استفاده می نمایند، کم باشد. آن ها قطعا به دنبال هراس افکنی در کشورند تا اول، تعادل روانی جامعه را به هم بزنند تا، بازار تعادل خود را از دست بدهد، و پس از آن، به هم خوردن تعادل، منجر به مثلا، هجوم به فروشگاه ها برای خرید های اضافی، کاهش کالا، افزایش تورم و در یک کلام افزایش فشار ها به مردم گردد. نتیجه نهایی هم، اضافه شدن یک مشکل به انبوهی از مسائل مالی، روحی و روانی است و... این قصه سر دراز دارد! آن ها دشمنند و تکلیف ما با دشمن روشن. اما طی روز های گذشته بعضی کفتار های وطنی نیز از این ویروس، تغذیه نموده اند. ماسک خریدند و انبار کردند تا چند برابر قیمت بفروشند. در حالی که مردم به آن احتیاج داشتند. شایعه ها ساختند تا مثلا لیمو ترش را 25 هزار تومان بفروشند! این روزها، به فضل الهی و هوشیاری مردم و مسئولین خواهد گذشت، اما حرامخواران یادشان باشد، با مردم، بد معامله کردند!

3- این اتفاق با همه تلخی هایش، یک شیرینی با خود داشت. مردم قدر پزشکان و پرستاران و به طور کلی کادر درمانی را بیشتر فهمیدند. الحق و الانصاف، کار کردن با چنین شرایطی، شجاعت و فداکاری زیادی می طلبد. بنده با اطلاع می گویم، کسانی را می شناسم که روزانه چیزی حدود 100 بیمار مشکوک به کرونا را از نزدیک معاینه می نمایند، به نگرانی هایشان گوش می دهند، کوشش می نمایند آرامشان نمایند، گاهی هم به خاطر فشار کار و استرس و نگرانی، عصبانی هم می شوند. یکی از این عزیزان در روز های نخست جدی شدن مسئله می گفت، آن قدر مردم از ترس ابتلا به این ویروس به بیمارستان آمده بودند که پرسنل بیمارستان، ماسک برای زدن نداشتند چون، بسیاری از آن ها را به همین مراجعه نمایندگان داده بودند تا آرامشان نمایند! بعضی از مبتلایان به این ویروس، از میان همین کادر درمانی بیمارستان ها هستند. شاید این روز ها باعث گردد، مردم همان طور که بعد از حادثه تلخ پلاسکو، قدر آتش نشانان زحمتکش را فهمیدند، قدر این عزیزان را نیز بفهمند.

4- وقتی کشوری دچار بحران روانی است، یعنی روان مردمش دچار ترس و استرس شده و آرام نیست، راه حل انتشار اخبار جعلی و منفی نیست. خدا می داند طی دو هفته گذشته چقدر درباره این ویروس، اخبار و تصاویر کذب تهیه و منتشر شد. اخباری که متأسفانه بعضی رسانه های به ظاهر معتبر! نیز برای اهدافی خاص تهیه نموده و بلافاصله هم آن را تکذیب می کردند! در شرایطی مثل شرایط الان، آن قدر که خبر بد روح و روان آدمی را به هم می ریزد، تکذیب آن حال آدمی را خوب نمی نماید! امروز هیچ اقدامی مثل پمپاژ اخبار منفی و جعلی برای به هم زدن آرامش روانی جامعه مضر نیست. در کنار واقعیات می توان، اخبار خوب در این حوزه را برجسته کرد، مثل این واقعیت مهم که، میزان کُشندگی کرونا چیزی حدود 2 درصد است و این میزان بسته به سن افراد و شرایط سلامتی و جسمی فرد کمی بالا و پایین می گردد.

5- شرایط بحرانی بهترین زمان برای محک خوردن مدیران یک کشور است. کرونا در این مدت، بیش از اینکه جان مردم را گرفته باشد، آرامش را از آن ها گرفته است. مدیران کشور در کنار تمام وظایفی که دارند، حتما باید وظیفه تزریق آرامش به جامعه را هم مدنظر قرار دهند. اگر این آرامش مهم نبود، دشمن آن را هدف قرار نمی داد! طبق گزارش هایی که منتشر شده، کشور های چین و فرانسه در این امر تا حدود زیادی پیروز عمل نموده و تقریبا جلوی پیشروی آن را گرفته اند. این نکته مهم هم یادمان باشد که، وقتی همه دنیا گرفتار بحران شده باشد، هیچ کس از بیرون به یاری ما نخواهد آمد. راستی! دقت نموده اید اصلا، کسی راجع به زلزله و سیلی که بعضی شهر ها را گرفتار نموده، حرفی نمی زند؟! واکنش مان را وقتی مثلا چند سال پیش در کرمانشاه زلزله آمد با امروز که در خوی زلزله آمده و سیل بعضی از هموطنانمان را تهدید می نماید، مقایسه کنید!

یکی نیست؛ هست؟!

6- کافی است در گوگل کلمه Corona Biological Weapon را جست وجو کنید. اینکه این ویروس ممکن است، آزمایشگاهی و ساخته دست بشر باشد، محتمل دانسته شده. بعضی می گویند آمریکا با هدف جلوگیری از ادامه رشد مالی و نظامی چین این ویروس را به جان این کشور انداخته. این احتمال، اصلا بعید نیست. خوب یا بد، دنیای امروز، دنیای سیاست منهای اخلاق است. در چنین دنیایی هر اتفاقی ممکن است حتی پول درآوردن با جان مردم! همین دو روز پیش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت مگر ننوشت: راه حل خاتمه جنگ در یمن و کشتار مردم بی گناه این کشور بسیار ساده است، اما کشور های غربی به دلیل منافع مالی خواهان تداوم این جنگ هستند.؟! اما اگر این ویروس آزمایشگاهی و ساخت بشر باشد، به احتمال قریب به یقین، کنترل آن از دست سازنده خارج شده چرا که شرایط نشان می دهد، این ویروس مظنونین اصلی را هم گرفتار نموده است. دیروز اعلام شد آمریکا به دنبال اختصاص یک بودجه دو و نیم میلیارد دلاری برای مقابله با این ویروس است!

7- وقتی مدیر بیمارستان چینی که مبتلایان به ویروس کرونا در آن بستری هستند، به این ویروس مبتلا شد، اعلام شد ایشان محکم پای کار مانده و با تمام توان برای نجات مردمش می جنگید و از جان خود مایه می گذاشت همین روحیه قطعا در توقف شیوع این ویروس در چین موثر بوده است. دیروز آقای ایرج حریرچی، معاون محترم وزیر بهداشت کشورمان هم گفت: به این ویروس مبتلا شده است. ایشان در هفته های گذشته وسط میدان مبارزه با کرونا بود و ابتلایشان به احتمال زیاد به خاطر همین پای کار بودن است. ضمن اینکه برای شفای ایشان دعا می کنیم و ان شاءالله مانند بسیاری دیگر از مبتلایان به زودی شفا می یابند، باید گفت، با وجود چنین مدیرانی می توان امیدوار بود، از این مرحله نیز به فضل الهی و خیلی زود عبور خواهیم کرد.

ان شاءالله...

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3473

به "تلخ و شیرین کرونا و یک جمله با آقای حریرچی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلخ و شیرین کرونا و یک جمله با آقای حریرچی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید