توانایی آزمایشگاه داده های ماهواره ای دانشگاه تبریز در تشخیص مخاطره آب و هواشناسی یخ زدگی هواپیما خبرنگاران

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز از توانایی آزمایشگاه داده های ماهواره ای دانشگاه تبریز در تشخیص مخاطره آب و هواشناسی یخ زدگی هواپیما در تمام جهت های هواپیمایی کشور و خاورمیانه خبر داد.

توانایی آزمایشگاه داده های ماهواره ای دانشگاه تبریز در تشخیص مخاطره آب و هواشناسی یخ زدگی هواپیما خبرنگاران

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

بهروز ساری صراف، رئیس دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: چنانچه می دانیم یخ زدگی هواپیما در راستا های پروازی در طول سال های اخیر یکی از عوامل مخاطرات پرواز هواپیما بوده و عامل سقوط در بعضی رخداد هاست.

ساری صراف در ادامه با تاکید بر اینکه بر اساس نتایج تحقیقی در این دانشگاه، آزمایشگاه داده های ماهواره ای دانشگاه تبریز توانایی تشخیص مخاطره آب و هواشناسی یخ زدگی هواپیما را دارد، شرح داد: با استفاده از داده های ماهواره ای لحظه ای که توسط این آزمایشگاه دریافت می شود و نیز با الگوریتم های هوش مصنوعی که در این آزمایشگاه به دست آمده است، این توانایی را داریم که بتوانیم قبل از پرواز مخاطره یخ زدگی هواپیما را به صورت نقشه های ژئو دیتابیس در اختیار کادر پرواز، یا مهندسین پرواز شرکت های هواپیمایی قرار دهیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه کادر پرواز منابع اطلاعاتی خودشان را دارند، این داده ها و اطلاعات بدست آمده در آزمایشگاه داده های ماهواره ای می توانند به عنوان منابع اطلاعات کمکی مورد استفاده قرار گیرد، یکی از ثمرات و کاربرد های تشخیص مخاطره یخ زدگی برای خلبان و شرکت های هواپیمایی صرفه جویی میلیون ها دلار در مصرف سوخت در طول یک سال است.

ساری صراف اظهار کرد: داده های مورد استفاده در این تحقیق با استفاده از داده های حاصله در این آزمایشگاه و مقایسه آن با پایگاه های داده آب و هوایی بین المللی به دست آمده است.

لازم به ذکر است، یافته های فوق با استفاده از تحقیقات عزیزاده، دانشجوی دکتری به راهنمایی هاشم رستم زاده و مشاوره علی محمدخورشیددوست به دست آمده است.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6780

به "توانایی آزمایشگاه داده های ماهواره ای دانشگاه تبریز در تشخیص مخاطره آب و هواشناسی یخ زدگی هواپیما خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانایی آزمایشگاه داده های ماهواره ای دانشگاه تبریز در تشخیص مخاطره آب و هواشناسی یخ زدگی هواپیما خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید