خودداری محمد بن سلمان از دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان

به گزارش پرسینا بلاگ، طبق گزارش ها، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از دیدار با ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان که به ریاض سفر کرده، خودداری کرده اما وزارت امور خارجه پاکستان اصرار کرده که روابط برادرانه دو کشور تغییری نکرده است.

خودداری محمد بن سلمان از دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

گفته می شود مناسبات عربستان سعودی و پاکستان اخیرا با تنش هایی همراه بوده است.

روز دوشنبه ژنرال باجوا و سرلشکر فیض حمید، رئیس سازمان اطلاعاتی پاکستان به ریاض سفر کردند. گفته شد دلیل این سفر، رفع تنش و ترمیم روابط دو کشور بوده که طی این سال ها روابط بسیار نزدیکی داشته اند.

روابط دو کشور پس از انتقاد وزیر امور خارجه پاکستان از عربستان به خاطر آنچه موضع ناکافی بر سر کشمیر علیه هند خوانده شد، با تنش همراه شد.

پاکستان می گوید عربستان با مناقشه منطقه کشمیر با بی اشتیاقی برخورد کرده است.

ژنرال باجوا پس از امتناع ولیعهد عربستان برای ملاقات با او، با برادر محمد بن سلمان که معاون وزیر دفاع است، ملاقات کرد. او همچنین با همتای سعودی خود هم ملاقات کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان از کوتاهی سازمان همکاری اسلامی از حمایت از کشمیری ها هم انتقاد کرده است. مقر سازمان همکاری اسلامی در خاک عربستان است و این کشور بر این نهاد نفوذ دارد.

به گزارش بی.بی.سی شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در سخنانی که خبرگزاری ها آن را منعکس کردند گفته بود امروز پاکستان که همیشه آماده فدا کردن جان خود برای مکه و مدینه است، به عربستان سعودی نیاز دارد تا نقش پیشرویی را در موضوع کشمیر بازی کند. اگر آنها حاضر به ایفای این نقش نیستند، من از عمران خان (نخست وزیر پاکستان) می خواهم که با یا بدون عربستان سعودی پیش برود.

خبرگزاری های هند می گویند در زمان حضور ژنرال باجوا در عربستان، شاه محمد قریشی با سفیر قطر، رقیب عربستان ملاقات داشته است.

این منابع خبری می گویند عربستان سعودی، ناخشنودی خود را از همکاری پاکستان با ترکیه ابراز کرده و خواهان توقف پخش سریال ارطغرل از تلویزیون پاکستان شده است.

سریال تاریخی قیام ارطغرل، ساخت ترکیه، در پاکستان هواداران بسیاری پیدا کرده است. عمران خان، نخست وزیر از هواداران این سریال است.

همچنین گفته شده عربستان سعودی به پاکستان در مورد پیوستن به ائتلاف ترکیه، مالزی و ایران هشدار داده است. پیشتر منابع خبری گفته بودند پاکستان تحت فشار عربستان در نشست سازمان همکاری اسلامی در مالزی که ایران و ترکیه هم حضور داشتند شرکت نکرده بود.

به نظر تحلیلگران، عربستان نگران انزوای خود بین کشورهای منطقه مانند ایران، ترکیه و قطر بود و تصور می کرد اجلاس مورد بحث تلاشی برای ایجاد یک بلوک اسلامی تازه است.

رسانه های هند همچنین گزارش داده اند که عربستان ممکن است از اهرم فشار اقتصادی علیه پاکستان استفاده کند. عربستان سال پیش گفت بیش از بیست میلیارد دلار در قالب قراردادهای مختلف در پاکستان سرمایه گذاری خواهد کرد اما ادامه تنش ها، ممکن است این سرمایه گذاری را به خطر بیندازد.

پاکستان به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی و کسری شدید بودجه به حمایت و سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد.

یکی از قراردادهای دو طرف به ارزش هشت میلیارد دلار مربوط به ساخت یک پالایشگاه نفتی در بندر گوادر پاکستان در ساحل دریای عمان است.، ایسنا

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5114

به "خودداری محمد بن سلمان از دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودداری محمد بن سلمان از دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید