خیابان های معروف پاریس

به گزارش پرسینا بلاگ، پاریس یکی از شهرهای مشهور جهان و اروپا است. این شهر مرکز فرانسه و یکی از شهرهای پیشرو در علم، صنعت، فرهنگ، هنر، مد، اقتصاد و ... است. پاریس شناخته شده ترین مقصد توریست ها و توریستان در اروپا است. سالانه بیش از 45 میلیون توریست از سراسر جهان بلیط فرانسه را تهیه نموده و به پاریس سفر می نمایند.

خیابان های معروف پاریس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بسیاری از آثار تماشای مشهور جهان در این شهر نهاده شده است. مقر بسیاری از موسسه ها و سازمان های معروف هم چون یونسکو و ... هم در این شهر است. فرانسه دارای بیشترین تعداد درخت است و به اسم سرسبزترین مرکز اروپا از آن یاد می گردد. رود مشهور سن هم از میان این شهر گذر می نماید.

پاریس مدرن و امروزی نسبت به گذشته تغییرات بسیار زیادی نموده است. در گذشته پاریس دارای خیابان های کم عرض و باریک بود، اما از سال 1852 به بعد (قرن نوردهم)، خیابان های باریک به خیابان های پهن و عریض تبدیل شدند. معماری پاریس هم تحت تاثیر این تغییر نهاده شد و امروزه ارتفاع ساختمان ها در هر یک از خیابان های پاریس بر اساس عرض خیابان انتخاب می گردد. بسیاری از ساختمان هایی که در قرن نوزدهم ساخته شده اند، هنوز پابرجا هستند و از آن ها استفاده می گردد.

در این مقاله به معرفی بهترین و معروف ترین خیابان های پاریس خواهیم پرداخت.

خیابان شانزلیزه (Avenue des Champs-Élysées)

شانزلیزه مشهورترین خیابان فرانسه است. این خیابان شکوه و عظمت وصف نشدنی دارد. یادمان طاق پیروزی در این خیابان واقع شده است. بهترین فروشگاه های پاریس، معروف ترین برندها، مدل های بهترین طراح ها، پرطرفدارترین رستوران ها و ... در این خیابان شعبه دارند. از بالای طاق پیروزی می توان چشم انداز زیبای پاریس و خیابان شانزلیزه را تماشا کرد. این خیابان در مجاورت خیابان کنکورد نهاده شده است.

خیابان ریوولی (Rue de Rivol)

یکی از شلوغ ترین خیابان های پاریس خیابان ریوولی است که در قلب پاریس واقع شده است. این خیابان با رود سن در یک امتداد نهاده شده است. نام این خیابان از یکی از پیروزی های ناپلئون بناپارت در جنگ ریوولی گرفته شده است. معروف ترین موزه اروپا یعنی موزه لوور در این خیابان نهاده شده است. کاخ سلطنتی هم در مقابل این موزه واقع شده است. از دیگر جاذبه های گردشگری این خیابان می توان به باغ تویلری اشاره نمود. با مراجعه به این خیابان می توانید با سبک زندگی و معماری اشرافی در پاریس قدیم آشنا شوید.

خیابان مونتیانه (Avenue Montaigne)

مهمترین ویژگی این خیابان وجود تئاتر شانزلیزه است. در تمام سال گردشگران از تمامی نقاط جهان بلیط هواپیما به شهر پاریس تهیه می نمایند و به تماشای اپرا در این سالن تئاتر می پردازند. این سالن اپرا دو گروه ارکستر دارد که به معروفیت آن افزوده است. ساختمان های تماشای و تاریخی بسیار زیادی در اطراف این خیابان نهاده شده است که می توانید به بازدید آن ها بروید. این خیابان در صنعت مد هم بسیار قوی است و در این خیابان می توانید نمایندگی برندهای معروفی هم چون لوئِوه (Loewe)، ویتون (Vuitton) و سلین (Céline) را پیدا کنید.

خیابان ویکتور هوگو (Victor Hugo)

این خیابان دومین خیابان بلند پاریس است و همچون بعضی از معروف ترین خیابان های این شهر، از طاق پیروزی شروع می گردد. اسم این خیابان از نام یک نویسنده مشهور فرانسوی و خالق رمان بینوایان گرفته شده است. ویکتور هوگو در واپسین روزهای زندگی اش در هتلی به نام پارتیکولیه (Hôtel Particulier) اقامت داشت. تندیس زیبایی از این نویسنده مشهور در تقاطع خیابان هنری مرتن نصب شده است. معماری ساختمان های اطراف این خیابان منحصر به فرد است و یک گزینه عالی برای گشت و گذار و پیاده روی محسوب می گردد.

خیابان سوفلو (Rue Soufflot)

این خیابان جهت ورودی به پانتئون و باغ لوکزامبورگ محسوب می گردد. این دو مکان از زیباترین نقاط گردشگری در شهر پاریس هستند. سبک معماری ساختمان های این خیابان بسیار زیبا است. رستوران های متعددی هم در این خیابان نهاده شده اند. برای گشت و گذار و هم چنین بازدید از پانتئون و لوکزامبورگ می توانید به این خیابان مراجعه کنید.

خیابان اپرا (Opéra)

این خیابان هم در مرکز پاریس واقع شده است. این خیابان از لوور به اپرای گارنیه راه دارد که یکی از اپرا هاوس های مشهور جهان است. در خیابان اپرا بر خلاف سایر خیابان های پاریس هیچ درختی وجود ندارد. به همین علت سردر ورودی ساختمان ها کاملاً معین هستند. اپرا هاوس امروزه میزبان اجراهای مختلفی است و تورهای گروهی و انفرادی بسیار زیادی به این مکان رفته و نمایش های آن را تماشا می نمایند. در سالن اپرای این خیابان می توانید نمایشنامه معروف شبح اپرا را هم تماشا کنید.

خیابان سن (Rue de Seine)

این خیابان دارای یک هویت کاملاً پاریسی است و در موازات خیابان بناپارت نهاده شده است. همان طور که از اسم این خیابان معین است، به رودخانه سن می رسد. قنادی ها و کافه های این خیابان از معروفیت بسیار زیادی برخوردار هستند. با پیاده روی در این خیابان از بلوار زیبای سن ژرمن هم عبور خواهید کرد. فروشگاه های شکلات و بستنی پیر مارکولینی (Pierre Marcolini) و گروم (Grom) بسیار پرطرفدار هستند و در این خیابان نهاده شده اند.

خیابان مارتیر (Rue des Martyrs)

کافه های مشهور، رستوران های متنوع و سالن های غذاخوری بسیار زیادی در این خیابان واقع شده اند. معروفیت اصلی این خیابان وجود همین کافه ها و رستوران ها است. برای خوردن یک عصرانه فوق العاده می توانید به این خیابان مراجعه کنید و از کیک ها و قهوه های کافه های مارتیر لذت ببرید. کلیسای زیبای تثلیث (Trinité) در این خیابان واقع شده است و نمای کلیسای ساکره کور (Sacré Cœur) را می توانید از آن تماشا کنید.

خیابان رزیه (Rue des Rosiers)

این خیابان در قلب محله یهودی نشینان پاریس نهاده شده است. نام آن از بوته های گل رز در این خیابان گرفته شده است. در روزهای یک شنبه می توانید در خیابان رزیه خریدی به صرفه داشته باشید. در اطراف خیابان رزیه، فروشگاه های لباس، غداخوری های متنوع و ... نهاده شده است. نقشه و سبک معماری این خیابان به اواسط قرن نوزدهم مربوط می گردد.

خیابان آبره ووار (Rue lAbreuvoir)

این خیابان یکی از هنری ترین خیابان های پاریس است. این خیابان از پیچ و خم بسیار زیادی تشکیل شده است. خیابان آبره ووار از گذشته تا کنون سوژه نقاشی بسیاری از هنرمندان جهان بوده است. ترکیب سنگ فرش، خانه های قدیمی، پنجره های رنگارنگ و درختان زیبا جلوه بصری فوق العاده ای ایجاد نموده است. در انتهای این خیابان ناقوس کلیسای قلب مقدس قابل مشاهده است.

خیابان وینستون چرچیل (winston churchill)

طول خیابان وینستون چرچیل، از خیابان شانزلیزه کمتر است. ساختمان هایی با معماری مجذوب کننده و منحصر به فرد این خیابان را احاطه نموده اند. پس از نمایشگاه بین المللی که در سال 1900 در این خیابان برگزار گردید، خیابان وینستون چرچیل ظاهر دیگری به خود گرفت. دو کاخ کوچک و عظیم مخصوص این نمایشگاه در این خیابان ساخته شدند. این کاخ ها دارای نمای بسیار خیره نماینده ای هستند. تمامی گردشگران به تماشا این کاخ ها می فرایند. پل الکساندر سوم (Alexandre III) زیباترین پل پاریس است که جهت پیوند دادن دو کاخ کوچک و عظیم و موزه انولید (Les Invalides) ساخته شده است. در امتداد این پل می توانید آثار هنری بسیار زیادی هم چون نمادهای اتحاد میان فرانسه و روسیه را مشاهده کنید.

سخن پایانی

پاریس دارای مکان های گردشگری بسیار زیادی است. این شهر پارک ها و باغ های گوناگونی هم دارد که دارای طبیعت منحصر به فردی هستند. علاوه بر این جاذبه های گردشگری این شهر هم همیشه مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. برج ایفل که یکی از مشهورترین برج های جهان است، در این شهر نهاده شده است.

پاریس دارای آب و هوای اقیانوسی است و به باران های ناگهانی معروف است. در تمام فصول سال می توانید به این شهر سفر کنید و از مکان های گردشگری آن تماشا کنید.

راحت ترین راه برای رسیدن به این شهر از کشور ایران، استفاده از هواپیما است. برای رسیدن به پاریس می بایست بلیط هواپیما خارجی به مقصد یکی از فرودگاه های بین المللی پاریس را بخرید.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7576

به "خیابان های معروف پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان های معروف پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید