دو افسر نیروهای دولت هادی در الجوف یمن کشته شدند

به گزارش پرسینا بلاگ، دو افسر بلندپایه نیروهای دولت مستعفی یمن که با حمایت ائتلاف سعودی در جبهه الجوف در حال جنگ با ارتش یمن هستند، کشته شدند.

دو افسر نیروهای دولت هادی در الجوف یمن کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دو افسر بلندپایه نیروهای وابسته به دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن که مقیم عربستان سعودی است، در درگیری های جبهه الجوف کشته شدند.

استان الجوف در شمال غرب صنعاء در مرز با عربستان سعودی واقع شده و ده هفته های اخیر شاهد درگیری های سنگین میان نیروهای هادی با پشتیبانی ائتلاف سعودی و ارتش یمن (صنعاء) است.

خبرگزاری آناتولی امروز گفت که سرلشکر شتاد علی محسن صالح معاون رئیس جمهور (مستعفی و فراری یمن) امروز در تلگرافی، کشته شدن سرتیپ ستاد عبدالغنی علی الدعوس و سرهنگ محمد غبیر را تسلیت گفته است.

در این نامه تسلیت آمده است که این دو افسر هنگام ادای وظیفه ملی در استان الجوف (اشاره به درگیری های جاری در این استان) کشته شدند.

از چند هفته پیش درگیری های سنگینی میان طرفین در این استان یمن در جریان است. روزنامه الاخبار امروز گزارش کرد که ارتش یمن از سه جهت مرکز استان الجوف را به محاصره در آورده و هیچ یک از تلاش های روزهای اخیر رژیم سعودی برای کمک به نیروهای هادی، ثمربخش نبوده است.

روزنامه الاخبار نوشت: عربستان سعودی طی روزهای گذشته دهها خودروی نظامی جدید به استان الجوف (در شمال شرق یمن) فرستاده تا شاید تغییری در جهت نبرد در آنجا به نفع نیروهای متحد خود ایجاد کند اما در ممانعت از پیشروی ارتش یمن به سمت شهر حزم باخت؛ این شهر از سه جهت محاصره شده و در آستانه سقوط است. ریاض صدها شبه نظامی خود را از مأرب و شبوه به این منطقه آورده و تلاش کرده بود وفاداری قبایل را بخرد.

یک منبع قبیله ای وفادار به جنبش انصارالله یمن در همین زمینه به الاخبار گفت: بیش از 70 درصد مساحت الجوف تحت کنترل ارتش و کمیته های مردمی است، علی رغم آنکه نبردها در تعدادی از جبهه ها تشدید شده و طرف مقابل تلاش کرد بخش هایی از شهر الغیل را که سقوط کرده، پس بگیرد اما در این مورد باخت و پیشروی ها به سمت شمال غرب الحزم ادامه دارد.

درگیری ها در الجوف به حدی رسیده است که مارتین گریفیتس کننده سازمان ملل در امور یمن، روز جمعه (دیروز) در بیانیه ای از شدت درگیری ها در این استان ابراز نگرانی کرد و گفت که این رویداد، ناامیدکننده و هراس آور است.

یمن از پنج سال پیش که عربستان سعودی برای تحت سلطه در آوردن آن به این کشور حمله کرد، شاهد جنگ، درگیری و خونریزی است و تا به امروز بیش از صدهزار نفر از مردم یمن بر اثر این جنگ جان باخته اند.

میلیون ها نفر در یمن به دلیل جنگ آمریکایی-سعودی که کشورهایی مثل فرانسه و انگلیس و آلمان تجهیزات و تسلیحاتی جنگی سعودی ها را تأمین می کنند، آواره و صدها هزار نفر دچار بیماری های واگیردار شده اند و هنوز در افق یمن چیزی از انتها جنگ دیده نمی شود.

ص

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3522

به "دو افسر نیروهای دولت هادی در الجوف یمن کشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو افسر نیروهای دولت هادی در الجوف یمن کشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید