رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: آیین نامه جدید دفاتر اسناد رسمی اعتماد مردم را افزایش می دهد

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: آیین نامه جدید دفاتر اسناد رسمی علاوه بر افزایش اعتماد مردم به این دفاتر موجب فراهم شدن زمینه ارائه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری هم می گردد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: آیین نامه جدید دفاتر اسناد رسمی اعتماد مردم را افزایش می دهد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای ذبیح الله خداییان در حاشیه جلسه هم اندیشی رؤسای کانون های سردفتران و دفتریاران سراسر کشور که به میزبانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار گردید هدف از اصلاح آیین نامه دفاتر اسناد رسمی را تجمیع یک سری آیین نامه های آن خواند و اضافه نمود: لازم بود آیین نامه های متعدد در مورد دفاتر اسناد رسمی اول تنفیح و دوم اینکه در یک آیین نامه تجمیع گردد تا امکان دسترسی به آن راحت تر و شفاف تر باشد.

وی با اشاره به اینکه آیین نامه قبلی، قدیمی بود، گفت: باید امور مردم را به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام دهیم و از فناوری های نوین باید استفاده کرد و لازم بود پشتوانه قانونی در این بخش داشته باشیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه نمود: مواردی در این خصوص مبنی بر الزام دفاتر به استفاده از فناوری های نوین در ارائه خدمت به مردم مدنظر بود که در این آیین نامه جدید دیده شد و باید بتوانیم از ظرفیت دفاتر در ارائه خدمت به مردم استفاده کنیم.

آقای خداییان گفت: در آیین نامه جدید پیش بینی شد که سازمان ثبت اسناد و املاک بعضی امور را که قابل واگذاری به بخش خصوصی است به وسیله دفاتر انجام دهد.

وی اضافه نمود: اقدام دیگر در آیین نامه جدید بحث ضبط صدا و تصاویر افرادی است که سندی را در دفاتر تنظیم می نمایند و ما در گذشته شاهد بودیم بعضی افراد ادعا می کردند که فلان سردفتر، مفاد سند را برای ما قرائت نکرد و فقط از ما امضا گرفت و همین مشکلاتی ایجاد می کرد، اما با اضافه شدن بحث ضبط صدا و تصاویر هیچ دلیلی برای طرح بعضی ادعا ها وجود ندارد و این اقدام اعتماد مردم را به دفاتر افزایش می دهد و زمینه طرح دعوا علیه سردفتران هم کاهش می یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اقدام دیگر جذب سردفتری فقط با آزمون است که این موضوع در آیین نامه جدید نظام مند شد و همه مردم در شرایط مساوی می توانند در آزمون شرکت نمایند و به موجب آیین نامه جدید هر سال آزمون جذب سردفتری برگزار می گردد.

آقای خداییان اضافه نمود: این آزمون سال ها برگزار نشده بود و بعضی مردم معترض بودند و تاکید رئیس قوه قضائیه این است که همه بتوانند با شرایط مساوی در این آزمون شرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7224

به "رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: آیین نامه جدید دفاتر اسناد رسمی اعتماد مردم را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: آیین نامه جدید دفاتر اسناد رسمی اعتماد مردم را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید