شرط ترامپ برای موافقت با تحقیقات استیضاح

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: کاخ سفید با تحقیقات استیضاح به رهبری مجلس نمایندگان آمریکا همکاری خواهد نمود به این شرط که دموکرات های این مجلس حق و حقوق ما را رعایت نمایند.

شرط ترامپ برای موافقت با تحقیقات استیضاح

کاخ سفید از نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا انتقاد نموده که چرا زمانی را برای رای گیری کامل در این مجلس اعلام نمی کند؛ رای گیری که نتیجه آن مجوز تحقیقات استیضاح را صادر خواهد نمود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که اگر یک رای گیری کامل در مجلس نمایندگان برگزار گردد، با درخواست دموکرات ها برای ارائه شهادت و مدارک همکاری خواهد نمود یا خیر، به خبرنگاران گفت: ما همکاری می کنیم اگر حق و حقوقمان رعایت گردد.

در همین حال چند ساعت پس از آنکه ترامپ تاکید نمود تحقیقات استیضاح به رهبری دموکرات ها باید به خاطر صلاح کشور انتها یابد، جو بایدن معاون، رئیس جمهوری سابق آمریکا برای نخستین بار به صورت کاملا مستقیم خواهان استیضاح ترامپ شد.

بایدن که نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 میلادی است، گفت: ترامپ به خودش به عنوان مانعی بر سر راه اجرای عدالت اشاره نموده و از همکاری با تحقیقات کنگره ای امتناع نموده است. او در حال حاضر خودش را محکوم نموده است.

در همین حال ترامپ به هدف دریافت بایدن و دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داده و گفت: من از همکاری با این تحقیقات استیضاح امتناع خواهم کرد مگر آنکه دموکرات ها حق و حقوق مان را رعایت نمایند.

این تحولات یک روز پس از آن صورت گرفت که کاخ سفید در نامه ای هشت صفحه ای اعلام نمود که با تحقیقات در مورد رسوایی اوکراین همکاری نخواهد نمود، چرا که این تحقیقات سزاوار و شایسته همکاری نیست.

ترامپ همچنین پیش بینی کرد که احتمالا این تحقیقات استیضاح نهایتا از دادگاه عالی سردرآورد.

،ایسنا

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1860

به "شرط ترامپ برای موافقت با تحقیقات استیضاح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط ترامپ برای موافقت با تحقیقات استیضاح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید