شناسایی محل دقیق شلیک گلوله با فناوری

به گزارش پرسینا بلاگ، اداره پلیس کلمبیا برای اولین بار هرگونه تیراندازی در مناطق خشونت آمیز را با فناوری ShotSpotter رصد نموده و در کمتر از یک دقیقه محل دقیق شلیک گلوله را تعیین می نماید.

شناسایی محل دقیق شلیک گلوله با فناوری

سیستم ShotSpotter شامل صدها سنسور صوتی است که برای معین کردن شلیک گلوله در یک شعاع شش مایلی مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر، مانیتورهای صوتی بسیار پیشرفته ای در شش مایلی شمال کلمبیا واقع در کارولینای جنوبی، منطقه ای که بیشترین جرم اسلحه را دارد، متمرکز شده است.این سیستم هوشمند به محض شلیک گلوله در عرض 45 ثانیه محل دقیق شلیک را شناسایی نموده و هشدار می دهد. افسران پلیس به محض دریافت هشدار دست به کار شده و اقدامات امنیتی و احتیاطی لازم را انجام می دهند.

هولبروک رئیس پلیس کلمبیا می گوید: دانستن مکان دقیق تیراندازی، افسران را در درک بهتر آنچه که به آنها پاسخ می دهد، یاری نموده و آنها را قادر می سازد تا اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند. از سوی دیگر استیو بنجامین شهردار کلمبیا امیدوار است که حسگرهای بیشتری در مناطق این شهر راه اندازی گردد؛ چرا که به اعتقاد وی این فناوری در دستگیری مجرمین و کاهش خشونت ها و بازگشت آرامش در میان شهروندان این شهر نقش قابل توجهی دارد.

به گفته مقامات پلیس، این سیستم تا حال حاضر نتیجه ای مثبت در شناسایی مجرمین داشته و طی این مدت 13 مظنون، 21 مجرم دستگیر شده و 13 اسلحه ضبط شده است. لازم به ذکر است فناوری ShotSpotter از سال 2017 در بسیاری از شهرهای امریکا از جمله نیویورک، شیکاگو، میلواکی، بوستون و کالیفرنیا راه اندازی شده و به گفته بسیاری از محققین این سیستم در کاهش جرایم خشونت آمیز به وسیله شلیک گلوله نقش قابل توجهی داشته است.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 493

به "شناسایی محل دقیق شلیک گلوله با فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی محل دقیق شلیک گلوله با فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید